نشست بررسی اولویت‌بندی مخاطرات تهران برگزار شد

نشست بررسی اولویت‌بندی مخاطرات شهر تهران با هدف مشخص نمودن مخاطرات مهم پایتخت و برنامه‌ریزی در خصوص این مخاطرات برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت  بحران شهر تهران، در نشست بررسی اولویت‌بندی مخاطرات شهر تهران  که با حضور جمعی از متخصصان، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معاونان و مدیران سازمان و روسای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مناطق ۲۲گانه شهر تهران برگزار شد، علی نصیری رئیس سازمان با اشاره به اهمیت برگزاری این جلسه  و ذکر این نکته که برگزاری این نشست در قالب تدوین اسناد سه گانه ارزیابی خطر با هدف طراحی الگویی منطبق بر دستاوردهای روز دنیا در حال انجام است، گفت: در جلسه نخست لیست مخاطرات خطرآفرین شهر تهران تهیه شد. بر مبنای لیست تهیه شده در تهران ۵۵ مخاطره در قالب ۷ گروه مخاطراتی برای سال۱۴۰۲ شناخته شد.

وی افزود: در این جلسه نیز ۵۵ مخاطره شناسایی شده در قالب ۷ گروه مخاطرات زمین‌شناختی، هواشناختی وآب‌شناختی، اقلیمی و محیط‌زیستی، بیولوژیک، فناورزاد، مخاطرات مربوط به حمل و نقل و مخاطرات اجتماعی مورد بررسی گرفت تا مخاطرات واجد اولویت را شناسایی کرده و برای آن برنامه‌ریزی پیشگیری، پاسخ و بازتوانی تدوین کنیم.

بنا به گفته رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با مشخص شدن مسیر علمی هر مخاطره، می‌توان برای رفع یا کاهش اثرات آن برنامه‌ریزی انجام داد.

در ادامه مرتضی جعفری معاون پژوهشی و قائم مقام پژوهشکده سوانح طبیعی  به عنوان مجری تدوین اسناد، توضیحاتی در خصوص نحوه تدوین اسناد سه‌گانه ارائه داد.

رئوس اقدامات صورت گرفته، ساختار تدوین برنامه‌های سه‌گانه، ارائه توضیحاتی در خصوص برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح کلانشهر شهر تهران، تبیین جایگاه برنامه‌های سه‌گانه کلانشهر تهران در ساختار قانون و در ادامه برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح، برنامه آمادگی و پاسخ کلانشهر تهران و برنامه بازسازی و بازتوانی کلانشهر تهران موضوعاتی بود که وی به آنها اشاره کرد.

در ادامه محمدرضا قایم‌مقامیان از پژوهشگاه بین المللی زلزله شناسی و مهندسی زلزله به بررسی اولویت‌بندی مخاطرات کلانشهر تهران و برنامه کاهش خطر حوادث و سوانح پرداخت و توضیحاتی در خصوص روش اولویت‌بندی بر مبنای تاریخچه، آسیب‌پذیری، حداکثر تهدید  و احتمال وقوع ارائه داد.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 44849

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =