رتبه‎ نخست مناسب‌سازی معابر شهری به نام منطقه ۱۰ خورد/ اختصاص بیش از ۱۸ میلیارد تومان برای مناسب سازی معابر

شهردار منطقه ۱۰ از کسب رتبه نخست این منطقه در حوزه مناسب سازی معابر شهری در بین مناطق ۲۲ گانه خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ الصنایع» در جلسه کمیته مناسب سازی معابر و اماکن محلات ۱۰گانه که با حضور علی همت محمودنژاد رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان برگزار شد، با تاکید بر اینکه مناسب سازی معابر و افزایش دسترسی افراد کم‌توان به خدمات شهری و سهولت در تردد از اولویت‌های مدیریت شهری است، گفت: با پیشرفت چشمگیر طرح مناسب سازی معابر برای افراد کم توان، منطقه ۱۰ با کسب رتبه نخست در بین مناطق ۲۲ گانه به عنوان منطقه پیشرو در شهر دوستدار افراد توان یاب شناخته شد.

وی افزود: در راستای اجرای قانون جامع معلولان، کمیته مناسب سازی منطقه، طرح دسترسی پذیری فضاهای شهری را در سه محور معابر، بوستان‌ها و ساختمان‌های اداری در دستور کار  دارد.

شهردار منطقه ۱۰ بیان کرد: با توجه به اهمیت مناسب سازی فضاهای شهری و لزوم توجه مدیریت شهری به قشر معلول و کم توان ضرورت دارد مکان‌هایی که مورد غفلت و یا بی‌توجهی قرار گرفته، شناسایی و در دستورکار قرار گیرد.

 اخ الصنایع ادامه داد: در جلسه با فرماندار تهران مقرر شد، منطقه ۱۰ بخشنامه مشورتی تدوین کند و از طریق فرمانداری به نهادها و ادارات برای مناسب سازی ساختمان‌های اداری ابلاغ شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار ۱۸ میلیارد و ۲۰۰ هزار تومان برای مناسب سازی معابر منطقه ۱۰ گفت: از ابتدای سال ۱۵ درصد اعتبار معاونت‌های حمل‌ونقل و ترافیک و خدمات شهری صرفاً برای دو قرارداد پیاده روسازی و مناسب سازی سطح منطقه اختصاص داده شده است.

شهردار منطقه ۱۰ با بیان اینکه سی متری جی یکی از پروژه‌های مهم پیاده‌رو سازی و مناسب سازی در این منطقه است که به طور کامل تخریب و مناسب سازی شده است، تصریح کرد:  به همت مجموعه شهرداری منطقه در تلاشیم تا روز جهانی معلولان، پروژه‌های مهم مناسب سازی را به نتیجه مطلوب برسانیم و امیدواریم تا سال آینده تمام پروژه‌های مناسب سازی در منطقه ۱۰ به پایان برسد.

در ادامه این جلسه، رئیس انجمن حمایت از حقوق معلولان ضمن قدردانی از زحمات شهردار منطقه ۱۰ در حوزه مناسب سازی معابر شهری ویژه معلولان گفت: متاسفانه کمیته مناسب سازی در بین برخی شهرداران مناطق جدی گرفته نمی‌شود و این جلسات با حضور معاونان و کارشناسان حوزه برگزار می‌شود، ولی باید اعتراف کنم منطقه ۱۰ از معدود مناطقی است که جلسات این حوزه با حضور شهردار منطقه برگزار می‌شود و این نشان دهنده اهمیت ویژه این حوزه برای مدیریت شهری منطقه است.

انتهای پیام/

۱۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
کد خبر: 44872

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =