نظام‌نامه محلات در سطح شهر تهران در حال اجراست

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نظام‌نامه محلات در حال اجراست، گفت: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تصمیم گرفت از تجربه شورایاران در ستاد مشارکت محلات استفاده کند

به گزارش خبرنگار شهر، در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، انتخاب ۲ نفر از اعضای شورا به عنوان عضو ناظر و یک نفر نماینده خبره دانشگاهی یا حوزوی در شورای سیاست‌گذاری موضوع مصوبه طرح جامع توانمند سازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه میثم مظفر رئیس کمیته بودجه شورا، زهرا شمس احسان رئیس کمیته اجتماعی شورا و حمیده عادلیان به عنوان اعضای شورای سیاست گذاری مصوبه طرح جامع توانمندسازی زنان سرپرست خانواده شهر تهران انتخاب شدند.

محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه نظام نامه محلات در حال اجراست، خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریت شهری و شورای شهر تصمیم گرفت از تجربه شورایاران در ستاد مشارکت محلات استفاده کند و تلاش شد که ثبت نام شورایاران انجام و هیئت امنا نیز مشخص شود.

وی افزود: ۲ جلسه شورای شهرداران با موضوع نظام نامه و با قید فوریت برگزار شد و نکات مورد توجه قرار گرفت و فرصتی مشخص شد که موضوعات منتقل شود. ستاد راهبری محلات، نقطه نظرات را جمع آوری کردند. 

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه ما در چند فضا امکان استفاده از این ظرفیت را داشتیم، اظهار کرد: تعدادی از شورایاران با دستور شهردار تهران به عنوان هیئت امنای ستاد مشارکت های محله ای انتخاب شدند و به عنوان ناظرین نیز از آنها استفاده شد. منعی در این خصوص وجود نداشت و نقل قول ها در این زمینه صحت نداشت.

همچنین در این جلسه استفساریه "چگونگی حق رأی ناظرین شورا در هیئت امنای مدیریت محلات" مورد بررسی قرار گرفت و پیش بینی حق رأی برای ناظرین با حداکثر آراء موافق مورد تأیید اعضای شورای شهر تهران قرار گرفت.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۷
کد خبر: 44886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =