نظارت بر ۱۳۵ هزار مصوبه سالانه شوراهای اسلامی شهرهای کشور

معاون عمرانی وزیر کشور با اشاره به اینکه به طور متوسط سالانه شوراهای اسلامی شهرهای کشور ۱۳۵ هزار مصوبه دارند افزود: بر تمام مصوبات این شوراها نظارت به طور دقیق اعمال می شود.

به گزارش شهر، مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در تشریح روند نظارت بر عملکرد شوراها و شهرداری ها در سطح کشور گفت: در سال گذشته ۴۷ هزارو ۳۴۴ جلسه شوراهای اسلامی شهرهای کشور برگزار شده که حاصل آن ۱۳۵ هزارو ۱۵۹ مصوبه بوده است و از این میان ۱۱۱ هزارو ۵۹۳ مصوبه تایید شده است. همچنین تعداد مصوبات مورد اعتراض هیات تطبیق نیز ۲۳ هزارو ۵۶۶ مصوبه بوده است.

او افزود: از میان مصوبات اعتراضی هیات تطبیق ۸۵۴ مصوبه مورد اصرار شوراها قرار گرفته است و ۵۴۴ مصوبه نیز با اصرار شوراها به هیات حل اختلاف ارجاع شده است. به این ترتیب نظارت دقیقی بر روی مصوبات شوراها و شهرداریها اعمال می شود.

او ادامه داد: میزان دستگیریها در حوزه شهرداریها در سال های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸، در حدود یکصدم درصد شاغلین این نهادها یعنی ۴۴۳ نفر بوده است.

معاون وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود بر لزوم آموزش و پژوهش در حوزه شهرداری ها اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ارزیابی و هدایت ۴۰۰ پروژه‌ مطالعاتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده است. همچنین ۵۵ پروژه‌ مطالعاتی ملی و یک هزارو۶۹۰ پروژه استانی و۴۰ گزارشات علمی و تخصصی تهیه شده است.

جمالی نژاد از ارتقا سرانه آموزش دهیاری ها خبر داد و افزود: سرانه آموزش دهیاری ها به ۳۳ ساعت و شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به ۴۲ ساعت افزایش یافته است. همچنین ۵۵ عنوان کتب علمی و تخصصی در حوزه‌ی مدیریت شهری و روستایی و ۷۵ عنوان ماهنامه‌ها و فصلنامه‌های تخصصی منتشر شده است و آموزش ۱۲۶هزار نفر اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاها  با همکاری دفاتر متناظر در استانداری های سراسرکشورانجام شد.

به گزارش ایسنا، جمالی نژاد در بخش دیگری از صحبت های خود در تشریح روند اقدامات حوزه منابع انسانی شهرداری ها گفت: در سال گذشته ارتقای شغلی ۲ هزارو ۲۹۸ نفر از کارکنان شهرداری ها و تبدیل وضعیت ۷۰۷ مستخدم پیمانی به رسمی و آزمایشی محقق شد. برگزاری آزمون استخدامی مشاغل آتش نشانی به منظورجذب ۴ هزار نفرآتش نشان درسال ۹۸ برای تامین نیروی انسانی مورد نیاز شهرداریهای کشور در حوزه آتش نشانی نیز انجام شد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: 4490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 0 =