مشارکت خودجوش مردمی همبستگی اجتماعی در محلات را ایجاد می‌کند

همایش اهدای احکام هیات امنای محلات منطقه ۱۹ با حضور رییس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مشارکت‌های اجتماعی درمحلات شهر تهران، شهردار منطقه، معاونین، مدیران شهری و هیات امنای محلات ۱۳ گانه برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در همایش اهدای احکام هیات امنای محلات، محمد علی حیدری در خصوص راهبردهای مدیریت محله، اهمیت نظام نامه و اجرای آن در محلات اظهار کرد: هدف از اجرای نظام نامه مشارکت محله ای شهروندان درمدیریت شهری، پیاده سازی نظام نامه، ارتقای مشارکت اجتماعی شهروندان در فرایند بازآفرینی پایدار شهری، برنامه ریزی، مشارکت محله محور و ارتقاء عملکرد نهادهای محله ای است.

به گفته وی؛ رشد و توسعه محلات نیازمند چهارکارکرد شامل تحول درون زا (مسائل داخلی شهرداری تهران)، فناورانه (شهر هوشمند)، سخت افزاری (کالبدی برای شکل گیری شهر الگو)، تحول نرم افزاری و روحی شهر است.

رییس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مشارکت‌های اجتماعی محلات شهر تهران بیان کرد: ایجاد حلقه های میانی برای تسریع در درخواست های مردمی می تواند موثر باشد که شهرداری در ایجاد حلقه های میانی پیش قدم شده است زیرا نقش آفرینی این حلقه در محلات کنشگری اجتماعی را ایجاد می کند.

حیدری با اشاره به اینکه اگر مشارکت مردم به مشارکت خودجوش برسد همبستگی اجتماعی به وجود می آید افزود: در مشارکت های اجتماعی تنوع رفتار و ابتکار عمل شهروندان مشاهده می شود و می توان از این ظرفیت ها برای توسعه و آبادانی محلات و شهر تهران بهره مند شد.

در ادامه تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ با تأکید بر اهتمام مدیریت شهری در جلب مشارکت های مردمی به عنوان سرمایه های اجتماعی شهر خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد این رویکرد و نگاه الزامی و گریز ناپذیر تقویت شود تا خدمات موثر و شایسته ای بیش از گذشته به شهروندان ارائه شود.

فرهادی بیان کرد: حق مردم زندگی با کیفیت است در همین راستا تلاش خواهیم کرد با تکالیفی که بر عهده ماست خدمات ارزنده ای را به شهروندان ارائه کنیم.

وی در خصوص اقدامات اجرایی در منطقه به توسعه زیر ساخت ها، مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز و مقابله با تصرف های غیر قانونی، احداث تصفیه خانه خلیج فارس و پروژه های مدیریت آب و آبچرخانی، اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی متنوع در مناسبت های گوناگون و... و. اشاره کرد.

براساس این گزارش در همایش اهدای احکام هیات امنای محلات منطقه ۱۹، ۱۲۹ حکم به هیات امنای در محلات ۱۳ گانه از سوی شهردار منطقه و رییس دبیرخانه ستاد راهبری مرکزی مشارکت‌های اجتماعی درمحلات شهر تهران اهدا شد.

انتهای پیام /
 

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 44904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 10 =