آماده سازی پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۳ برای ۴۵ سازمان‌ و شرکت شهرداری تهران

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از اتمام بررسی پیشنهاد بودجه سال ۱۴۰۳ سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات ۴۵گانه شهرداری تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: امسال اداره کل برنامه و بودجه در راستای ایجاد شفافیت، انضباط مالی و نظارت پذیری بر بودجه سازمان ها، شرکت ها و موسسات وابسته شهرداری تهران نسبت به ایجاد تغییراتی در ساختار بودجه اقدام کرد و به دنبال آن بازدیدها و نشست های تعاملی با ۱۸ سازمان و شرکت برای ایجاد گفتمان مشترک و وحدت رویه در اعمال سیاست های جدید بودجه ای شهرداری تهران داشتیم که برکات و ثمرات آن را در تقویت شفافیت و واقعی سازی بودجه سال ۱۴۰۳ شاهد خواهیم بود.

وی با اعلام اینکه ۶۳ درصد بودجه عمومی شهرداری تهران به سازمانها و شرکت ها اختصاص دارد، افزود: این سهم بزرگ سازمانها و شرکت ها می تواند در بروز و ظهور نتایج اجرای تغییر سیاست های بودجه ای شهرداری تهران بسیار اثرگذار و مشهود باشد.

شهرابی در خصوص زمان بندی فرآیند تهیه و تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ سازمانها، شرکتها و موسسات شهرداری تهران گفت: پس از طی مرحله تکمیل و ارسال فرمهای بودجه پیشنهادی از محل منابع داخلی و کمک شهرداری تهران، اکنون جلسات مشترک با مدیران عامل و مدیران کل ستادی برای بررسی و تایید پیشنهاد بودجه از محل منابع داخلی برگزار شده و در مراحل بعد نیز ورود اطلاعات بودجه پیشنهادی در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه، بروزرسانی و ثبت عملکرد شش ماهه در سامانه جامع مالی، تدوین بودجه پیشنهادی از محل منابع عمومی شهرداری تهران و تلفیق بودجه پیشنهادی شامل منابع داخلی و منابع عمومی در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: در این مرحله، بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات شهرداری تهران طی جلسات مجزا با حضور مدیران کل برنامه‌ریزی و توسعه شهری معاونت های تخصصی شهرداری تهران و مدیران عامل سازمان ها و شرکت ها مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری تهران در موضوع گسترش حمل و نقل عمومی پایتخت گفت: سال گذشته برای پاسخگویی به مطالبات مردم، بیشترین سهم بودجه به این مقوله اختصاص یافت و در ردیف های بودجه سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید. امسال نیز این رویکرد در بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه ی معاونت حمل و نقل و ترافیک تداوم خواهد داشت.

شهرابی، از موضوع نگهداشت شهر به عنوان یکی از محورهای تحولی و اولویت دار شهرداری تهران یاد کرد و افزود: از سال گذشته پیش بینی های لازم در بودجه شهرداری تهران صورت گرفت تا ضمن کسب رضایتمندی مردم اثرات آن به شکل ملموسی در سطح شهر دیده شود. امسال نیز در پیشنهاد بودجه سازمان های زیرمجموعه ی معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران درنظر گرفته شده است.

وی با تأکید بر اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام شهری گفت: این موضوع در بودجه پیشنهادی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه ی معاونت های فنی و عمرانی و شهرسازی و معماری و همچنین مناطق ۲۲گانه مدنظر قرار گرفت.

به گفته شهرابی، در حوزه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی، معاونت مالی و اقتصاد شهری و معاونت برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورا نیز بودجه پیشنهادی سازمان ها و شرکت های زیرمجموعه با نگاه تحول آفرینی، خدمت رسانی به شهروندان و همکاران بررسی و تدقیق شد.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران یادآور شد: در این نشست ها برای هر یک از سازمان ها و شرکت های مذکور، محورهایی چون درآمدها، هزینه ها (اعم ازهزینه های جاری و نگهداشت)، وضعیت نیروی انسانی، قراردادهای تأمین نیروی انسانی و سایر قراردادهای حجمی، پروژه های سرمایه ای از محل منابع داخلی، پروژه های سرمایه ای واگذاری از طرف شهرداری و اعتبارات هزینه ای اجرای برنامه ها مورد بررسی دقیق قرار گرفت.

شهرابی ضمن تأکید بر لزوم تدوین بودجه سازمانها، شرکتها و موسسات و اخذ تاییدات لازم در سامانه جامع تدوین و اجرای برنامه و بودجه در موعد مقرر، از نکاتی چون به روزرسانی عملکرد ۶ ماهه مصارف در سامانه جامع مالی، برآورد واقعی درآمدهای عملیاتی وغیرعملیاتی، پیش بینی واقعی منابع و مصارف طبق اصل جامعیت بودجه، اعلام تغییرات موردنیاز در طبقه بندی مصارف، پیش بینی اعتبارات مرتبط با قراردادها براساس قراردادهای منعقده در سال ۱۴۰۲ و تکمیل و پیگیری فرآیند پذیرش پروژه های سرمایه ای جدید به عنوان انتظارات اداره کل برنامه و بودجه از سازمانها و شرکتها یاد کرد.

انتهای پیام/

۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 44907

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 12 =