مراسم تنفیذ احکام معتمدین محلات منطقه ۲۰ برگزار شد

مراسم تنفیذ احکام معتمدین محلات منطقه ۲۰ با حضور شهردار این منطقه، رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت‌های محله‌ای شهر تهران، مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرری، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری و مسئولین شهری در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ رضا شنگی شهردار این منطقه گفت: تلاش مدیریت شهری در جلب مشارکت های مردمی به عنوان سرمایه های اجتماعی شهر است تا خدمات موثر و شایسته ای به شهروندان ارائه شود.

شنگی با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات شهروندان نیازمند هم افزایی و همدلی ارگان های مختلف به ویژه نهادهای مردمی است؛ افزود: یکی از مبانی مهم انقلاب اسلامی تاکید بر نقش مردم و استفاده از ظرفیت های مردمی است و تلاش می کنیم با ارائه خدمات بهینه موجبات شادابی و شکوفائی محلات را ایجاد کنیم.

محمد علی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت های محله ای شهر تهران با اشاره به راهبردهای مدیریت محله، اهمیت نظام نامه و اجرای آن در محلات گفت: هدف از اجرای نظام نامه مشارکت محله ای شهروندان درمدیریت شهری، پیاده سازی نظام نامه، ارتقاء مشارکت اجتماعی شهروندان در فرایند بازآفرینی پایدار شهری، برنامه ریزی، مشارکت محله محور و ارتقاء عملکرد نهادهای محله ای است.

وی با بیان اینکه رشد و توسعه محلات نیازمند چهارکارکرد از جمله تحول درون زا،فناورانه،سخت افزاری و نرم افزاری و روحی شهر است افزود: با توجه به تاثیر ایجاد حلقه های میانی برای تسریع در رسیدگی به درخواست های مردمی و پیش قدم شدن شهرداری در ایجاد حلقه های میانی ،نقش آفرینی این حلقه ها در محلات، کنشگری اجتماعی را ایجاد می کند.

حیدری با اشاره به اینکه اگر مشارکت مردم به مشارکت خودجوش برسد همبستگی اجتماعی به وجود می آید افزود: در مشارکت های اجتماعی تنوع رفتار و ابتکار عمل شهروندان مشاهده می شود و می توان از این ظرفیت ها برای توسعه و آبادانی محلات و شهر تهران بهره مند شد.

در این مراسم احکام ۲۲۰ نفر از معتمدین محلات ۲۰گانه از سوی شهردار منطقه و رئیس دبیر خانه راهبری مشارکت های محله ای شهر تهران اعطا شد.

مراسم تنفیذ احکام معتمدین محلات منطقه ۲۰ با حضور شهردار منطقه، محمد علی حیدری رئیس دبیرخانه راهبری مشارکت های محله ای شهر تهران، حجت‌الاسلام عامری مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرری، حجت الاسلام احمدپور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ری، علی محمد متولیان سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه و مسئولین شهری در فرهنگسرای ولاء برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: 44982

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =