آزاد سازی ۶۶ هکتار از حریم پایتخت

شهردار منطقه ۱۸ از آزاد سازی ۶۶ هکتار از اراضی حریم پایتخت در جنوب غربی تهران و در محدوده این منطقه خبر داد.

محمد جواد خسروی شهردارمنطقه 18 در گفت و گو با خبرنگار شهر، گفت: ۶۶ هکتار از اراضی حریم پایتخت در جنوب غربی تهران که تغییر کاربری داده شده بود؛ آزادسازی شد.


وی افزود: از این ۶۶ هکتار نزدیک به ۳۰ درصد آن توسط افراد سودجو دیوار کشی شده و یک ویلا نیز در آن ساخته شده بود که با حکم قضایی تخریب شد.


شهردار منطقه ۱۸ ادامه داد: بخشی از ساخت و سازهای انجام شده در حریم شهر تهران غیر مجاز بوده و بخش دیگری نیز توسط مجوزات غیر قانونی ساخت و ساز در آن انجام شده بود.


وی بیان کرد: برخی از مجوزهای غیر قانونی ساخت و ساز در حریم پایتخت توسط شهرداری ها و استانداری های شهرهای اقماری صادر شده است.


خسروی یادآور شد: به عنوان مثال شهرداری اسلام شهر مجوزی را صادر کرده و در آن اجازه ساخت و ساز در حریم را به متقاضی این مجوز داده است.


وی با بیان اینکه صدور این مجوزها تخلف آشکار محسوب می شود؛ تاکید کرد: به رغم اینکه شهرداری تهران بارها خواستار همکاری در جهت حفظ حریم پایتخت از شهرداری اسلامشهر بوده است؛ اما باز هم شاهد بروز این تخلفات غیر قانونی در حریم هستیم.


شهردار منطقه ۱۸ در پایان گفت: امیدواریم که هرچه زودتر وزارت کشور و شورای عالی شهرسازی و معماری مساله حفظ و نگهداری از حریم پایتخت  را تعیین تکلیف کنند تا شاهد بروز این تخلفات نباشیم.
انتهای پیام/
 

۱۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
کد خبر: 45006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 7 =