مناسب‌سازی ۱۵ هزار و ۷۰۰ متر از معابر شهری در منطقه ۸

شهردار منطقه ۸ در گزارشی از مناسب‌سازی و بهسازی ۱۵۷۰۰ متر از معابر سطح منطقه در ۶ ماهه اول سال خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از  روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۸؛ "فاطمه تنهایی" شهردار منطقه با تاکید بر اهمیت مناسب‌سازی به عنوان یکی از معیارهای عدالت اجتماعی اظهار کرد: در راستای اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای و به منظور مناسب‌سازی و تسهیل تردد افراد کم‌توان به ویژه معلولین و روشندلان، عملیات بهسازی و مناسب‌سازی معابر و بوستان‌های منطقه در دستور کار قرار گرفت.

تنهایی در ادامه افزود: به این ترتیب از ابتدای سال تا کنون مرمت و اجرای کفپوش معابر و پیاده‌روهای شهری در خیابان‌های دماوند، سمنگان، گلستان، بزرگیان، ثانی، آیت، دردشت و رشید و همچنین در بوستان‌های ناز، آفتاب، شقایق، فدک و رشید محلات ۱۳ گانه منطقه به میزان ۱۵۷۰۰ متر اجرا و به اتمام رسیده است.

شهردار منطقه ۸ در خصوص اقدامات عملیاتی این پروژه گفت: مطابق با ضوابط و مقررات تعیین شده در این حوزه، اقدامات فنی و عمرانی نظیر تخریب پیاده‌رو قدیمی، پی‌کنی، رگلاژ، اجرای کفپوش، جدول و نصب نوار بساوایی ویژه نابینایان انجام شده است.

تنهایی همچنین اصلاح محیط، کاستن حوادث احتمالی برای عابران پیاده و ایجاد مسیر هدایت افراد کم‌توان را از دیگر اهداف این اقدام دانست و گفت: در این راستا تلاش می‌شود تا در طراحی، بهسازی و مناسب‌سازی اماکن عمومی، معابر و محیط شهری به نحوی عمل شود که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای افراد کم‌توان همچون سایر افراد فراهم شود.

انتهای پیام/

۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 45023

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =