رفع تصرف بیش از ۵ هزار مترمربع چهاردیواری غیر مجاز در جنوب تهران/ ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در منطقه ۱۹ رفع خلاف شد

شهردار منطقه ۱۹ از رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز چهار دیواری و سوله در ناحیه سه این منطقه با اخذ دستور قضایی خبر داد.

تورج فرهادی شهردار منطقه ۱۹ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص آخرین اقدامات شهرداری این منطقه در راستای مبارزه با ساخت و سازهای ناایمن و غیرمجاز گفت: رفع تصرف ۱۷ مورد ساخت و ساز غیرمجاز چهار دیواری و سوله در ناحیه سه این منطقه با اخذ دستور قضایی انجام شد. این بناهای غیرمجاز اصول قانونی و مجوزهای لازم را رعایت نکرده که با شناسایی عوامل کنترل و نظارت منطقه در محدوده هایی از ناحیه سه رفع خلاف شدند.

وی افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز عدم رعایت حقوق شهروندی و سوء استفاده از امکانات شهری به شمار می‌رود و از همین رو شهرداری به طور جد مقابله با روند ساخت و سازهای غیر مجاز را پیگیری می‌کند.

شهردار منطقه یاد آور شد: طی این عملیات از یک قطعه چهاردیواری به متراژ ۴۰۰۰ مترمربع، پنج قطعه چهاردیواری به متراژ مجموعا ۱۲۵۰ مترمربع، ۶ باب سوله هر باب به متراژ ۳۰۰ مترمربع، پنج واحد اتاقک  مجموعا ۲۵۰ متر مربع رفع خلاف شد. همچنین ۱۳ سرویس کامیون از گاراژی به مساحت ۵۵۰۰ متر مربع ضایعات و پسماند خشک غیرمجاز جمع آوری شد.

فرهادی اظهار کرد: شهروندان می توانند برای جلوگیری از ساخت بناهای غیرقانونی در منطقه و همکاری با شهرداری در زمینه جلوگیری از این معضل، قبل از خرید املاک قولنامه ای ضمن مراجعه به اداره شهرسازی شهرداری محل سکونت خود علاوه بر آگاهی از قوانین و حقوق شهروندی، خرید املاک را با اطمینان انجام دهند تا در کاهش ساخت اینگونه ساخت و سازها موثر باشند.  

گفتنی است؛ عملیات رفع خلاف از ساخت و سازهای غیر مجاز طی ۳۶ مرحله به صورت وسیع و ۲۴ مرحله به صورت موردی در طول هفته به مساحت یک میلیون ۶۴۹ هزار و ۵۲۳ مترمربع در اراضی ناحیه سه منطقه ۱۹ انجام شده است.

انتهای پیام /

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷
کد خبر: 45111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 9 =