ون سیار غربالگری دیابت در منطقه ۱۹ به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند

تیم سیار غربالگری بیماری دیابت به مناسبت گرامیداشت این هفته با استقرار در اماکن عمومی منطقه ۱۹، آموزش‌های پیشگیری، درمان و مراقبت را به منظور اطلاع‌رسانی، ارتقای و حفظ سلامتی به شهروندان ارائه می‌دهد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، حسین اخگر پور معاون اجتماعی و فرهنگی این منطقه تصریح کرد: در راستای حساس سازی شهروندان نسبت به بیماری دیابت به همین منظور ویژه برنامه هایی با شعار " دیابت، شناخت خطرات و اقدام مؤثر " در محلات منطقه برگزار می شود.

وی با اشاره به اولویت پیشگیری بر درمان گفت: در همین راستا پیام آوران سلامت با اعزام ون سیار برای  خطرسنجی فشارخون و دیابت در محدوده خلازیر و کوره های آجرپزی مستقر شده و ضمن انجام غربالگری شهروندان برای شناسایی این بیماری خاموش، نکات آموزشی و پیگیری درمانی را با حضور پزشک، مراقب سلامت، مشاوره تغذیه و روانشناس ارائه خواهد شد.

اخگر پور با اشاره به بهره مندی ۶۰۰ شهروند از ۱۴۰ برنامه سه شنبه های مساجد با موضوع پیشگیر ی از بیماری ها خاطر نشان کرد: در طول این هفته میز خدمات سلامت در سرای محلات و میدان مرکزی میوه و تره بار برپا می شود.

این مسئول با اشاره به عضویت ۳۷۳ شهروند دیابتی در کانون پیشگیری از بیماری ها بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی، تقدیر از فعالان حوزه دیابت و ارائه خدمات سلامت در روستاهای حریم و کم برخوردار، ارائه خدمات ویزیت تخصصی داخلی، برگزاری مسابقات ورزشی، پیاده روی، جشنواره غذایی، آموزش و اطلاع رسانی در فضای مجازی و بنرهای پرتابلی از دیگر برنامه های پیش بینی شده به مناسبت این هفته است.  

انتهای پیام/

۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 45151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =