پرونده کودکان غرق شده در بوستان منطقه ۲۱ به کجا رسید؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظر کارشناسی در رابطه با حادثه غرق شدن ۲ کودک در استخر یکی از بوستان‌های منطقه ۲۱ اعلام شد.

به گزارش خبرنگار شهر، ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در حاشیه یکصد و نود و دومین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه غرق شدن ۲ کودک در استخر یکی از بوستان‌های منطقه ۲۱، اظهار کرد: پس از حادثه در این منطقه و جان باختن دو کودک، تذکرات جدی به شهرداری داده شده و مرجع قضایی نیز ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه پس از بررسی‌های مرجع قضایی، موضوع به کارشناس ارجاع داده شد، خاطرنشان کرد: اخیرا کارشناس نظر خود را ارائه کرده که بر اساس آن ۲۵ درصد شهرداری تهران، ۵۰ درصد پیمانکار و ۲۵ درصد والدین این دو کودک مقصر شناخته شدند که البته فعلاً این نظر کارشناس است و امکان دارد مرجع قضایی، درصدها را جابجا کند.

امانی ادامه داد: هنوز رای نهایی صادر نشده اما در مجموع ۷۵ درصد به شهرداری و پیمانکار بر می‌گردد و باید به همین میزان دیه بپردازند و مابقی نیز بر عهده والدین است.

وی با بیان اینکه این دو کودک در حال بازی در بوستان بودند که توپ آنها به درون استخر دخیره آب می‌افتد، یادآور شد: با توجه به اینکه فنس‌ها مانع عبور کودکان نشده، آنها برای برداشتن توپ خود به فضای استخر وارد شدند و متاسفانه غرق شده و یکی از  آنها در محل جان باخت و دیگری در مسیر انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد که موجب تالم خاطر همه شد.

رئیس کمیته منابع انسانی و تشریفات شورا با تاکید بر اینکه تمام مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌ها که چنین فضایی دارند، نباید خیالشان راحت باشد که در صورت چنین حوادثی، خسارت پرداخت خواهند کرد، گفت: از شهردار تهران درخواست داریم به جز  نظر مراجع قضایی مبنی بر پرداخت دیه، حتماً این موضوع را در ارزیابی مدیران مدنظر قرار دهد.

وی تاکید کرد: منتظر اعلام نظر نهایی مراجع قضایی در این خصوص هستیم و زمان اعلام رای نیز به مرجع قضایی باز می‌گردد.

انتهای پیام/

۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
کد خبر: 45218

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =