محمودی: هزار دستگاه خودروی امداد و نجات و ۸ هزار نیروی انسانی تا پایان سال به سازمان هلال احمر اضافه خواهد شد

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: با توجه به جمعیت بالای تهران می توان گفت این مانور در سطح ملی و کشوری است و بازخوردی ملی دارد.چون از نظر مدیریت، تجهیزات و آموزش به طور کامل ارزیابی و در بوته امتحان قرار می گیرد.

بابک محمودی رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در حاشیه برگزاری تمرین اسکان اضطراری در کلانشهر تهران که امروز ۲۴ آبان ماه در بوستان ولایت و با حضور همه دستگاه های مرتبط برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مانورها در مقیاس کوچک از نظر حجم تجهیزات و نیروی انسانی برگزار می شوند اما از نظر کنترل در حجم وسیع تری برگزار می شوند.

وی افزود:مهم‌ترین وجه این مانور آن است که تمام دستگاه ها با حداکثر ظرفیت در آن حضور دارند و مدیریت و طرحی که باید در عملیات های امداد و اسکان پیاده شود در این تمرین پیاده سازی می شود و نقاط قوت و ضعف آن مشخص و در عملیات های واقعی‌، این نواقص برطرف می شود.

 رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور گفت: با توجه به جمعیت بالای تهران می توان گفت این مانور در سطح ملی و کشوری است و بازخورد آن ملی است و به تمام کشور سرایت پیدا می کند و از نظر مدیریت، تجهیزات و آموزش به طور کامل ارزیابی و در بوته امتحان قرار می گیرد و باعث رفع نواقص می شود ، مانور ملی استان تهران نیز با شرکت استان‌های معین به زودی و در فصل پایانی سال اجرا می شود.

محمودی ادامه داد: پارک ولایت به طور واقعی مکانی است که اگر در تهران زلزله ای اتفاق بیفتد برای اسکان اضطراری مورد استفاده قرار می گیرد و تجهیزات آن نیز تجهیزات واقعی روز تهران البته در مقیاس این نقطه است.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور اضافه کرد: در تهران پس از وقوع بحران ممکن است در بزرگراه ها انسدادی صورت بگیرد لذا تجهیزات و شیوه های مختلف امداد از طریق هوایی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، البته روی زمین نیز تجهیزات ویژه ای برای آواربرداری و تیم های زنده یاب و تجهیزات آن در نظر گرفته شده است.

وی عنوان کرد: تا به امروز در کشور در هیچ ماموریتی که نیازمند گستردگی بوده است، دچار مشکل نشدیم و یک هزار دستگاه خودروی امداد و نجات تا پایان سال به تجهیزات عملیات ما اضافه و ۸ هزار نفر نیروی امدادی به سازمان امداد و نجات ملحق می شوند.

در ادامه شاهین فتحی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز با تشکر از سازمان بحران شهرداری و همتی که برای در کنار هم قراردادن دستگاه‌های مختلف داشته، گفت: اسکان و تغذیه اضطراری یکی از مشکلات پس از بحران در تهران است و شناسایی نیازها و مکان ها در این مورد ضرورت دارد بنابراین این مانور یک شرایط نزدیک به واقعیت را پیش روی ما قرار می دهد. وی افزود: نکته اساسی هماهنگی بین دستگاه های مختلف است که مشخص می کند چگونه باید هماهنگی ها و اقدامات لازم انجام شود که در این مانور این مسأله تمرین می شود.

انتهای پیام/

۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸
کد خبر: 45271

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =