احداث شبکه فاضلاب شهری محله بهشتی به زودی آغاز می‌شود

شهردار منطقه ۲٠ گفت: انعقاد تفاهم‌نامه احداث شبکه فاضلاب در محله بهشتی بین شهرداری منطقه ۲٠ و شرکت فاضلاب تهران، راهکار اساسی برای رفع مشکل این محله و جلب رضایتمندی شهروندان است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲٠؛ رضا شنگی شهردار منطقه در بازدید مشترک با مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران گفت: تعامل وزارت نیرو با شهرداری موجب سرعت بخشیدن به خدمت رسانی، کاهش هزینه‌ها و افزایش رضایتمندی شهروندان می‌شود.

شنگی افزود: بافت فرسوده محله بهشتی و نبود شبکه فاضلاب شهری و اتصال آن به شبکه اصلی تهران، نارضایتی شهروندان این محله را موجب شده است که با برگزاری جلسات مکرر و امضای تفاهم نامه با شرکت فاضلاب شهری امید است مرحله اجرایی راه اندازی شبکه فاضلاب شهری در این محله به سرعت آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخش هایی از محله تقی آباد نیز به شبکه فاضلاب شهری متصل نیست، پس از انجام بازدیدهای تخصصی شرکت فاضلاب، انعقاد تفاهم نامه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

شنگی با اشاره به اجرای پروژه قطب تفریحی گردشگری بی بی شهربانو، اضافه کرد: با هدف بهینه سازی مصرف آب، زیر ساخت شبکه انتقال پساب در قطب گردشگری بی بی شهربانو اجرا خواهد شد و آبیاری عرصه های جنگل کاری های نیز که در حال حاضر با استفاده از تانکر انجام می‌شود، از این طریق انجام خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی محله نفرآباد اظهار داشت: با توجه به نوسازی این محله، پیشنهاد می شود اجرای شبکه‌های زیر ساختی از جمله شبکه فاضلاب همزمان با نوسازی انجام شود.

عباسعلی مصرزاده مدیر عامل شرکت فاضلاب تهران با بیان اینکه هر قدر تعامل و همکاری دستگاه‌های خدمت رسان به ویژه در شهر تهران با هم بیشتر باشد به منفعت شهروندان عمل می‌شود، گفت: تا افق ۱۴۱٠ پیش بینی می شود ۸۰۰۰ کیلومتر شبکه، ۲۵۰ کیلومتر خط انتقال، ۲۲۲ واحد تصفیه خانه و یک میلیون انشعاب فاضلاب برای جمعیت ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری شهر تهران اجرایی شود.

وی افزود: در حال حاضر ۷۲ درصد از جمعیت شهر تهران به استثنای بخش کوچکی از مرکز شهر از جمله در مناطق ۶، ۷، ۱۱، ۱۲ و همچنین در مناطق  ۲۱، ۲۲ و انتهای آزادگان و چهاردانگه تحت پوشش خدمات دفع بهداشتی فاضلاب قرار گرفته‌اند.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران اظهار داشت: در این دوره از مدیریت شهری، بالاترین تعامل بین وزارت نیرو و شهرداری تهران وجود دارد که منجر به خروجی خدمات بهینه به شهروندان می شود.

گفتنی است ۶ فاز تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران تکمیل شده است و با بهره‌برداری کامل آن سالانه ۸۴ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید پساب استان تهران اضافه می شود و از این مهم برای استفاده در بخش کشاورزی و صنعت استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷
کد خبر: 45378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =