تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار قربانیان گاز مونوکسیدکربن/ مردم و مسئولین این زنگ خطر را جدی بگیرند

شهردارمنطقه۱۷ گفت: طی ۱۰ سال گذشته ۱۰هزار نفر در کشور به دلیل گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند، تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار هستند.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا سیفی، شهردار منطقه ۱۷ در پویش سراسری پیشگیری از مخاطرات گاز مونوکسیدکربن که امروز-یک‌شنبه ۲۸ آبانماه در ایستگاه ۶۵آتش‌نشانی شهید حامد هوایی واقع در منطقه ۱۷ شهرداری تهران برگزار شد،اظهار کرد: این برنامه زحمات عزیزان در سازمان آتش نشانی برای حفظ جان شهروندان از دست قاتل نامرئی یعنی مونوکسیدکربن است.

وی افزود: آمار مصدومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن را که در سال های مختلف بررسی کردم و آمار عجیب و بسیار خطرناک‌ بود.در ۶ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۱۸۳ نفر جان خود را به دلیل مصدومیت به وسیله گاز مونوکسیدکربن از دست دادند.در ۶ماه اول سال ۱۴۰۱، ۲۲۴ نفر از هموطنان جان خود از دست دادند و همچنین در ۶ماه اول ۱۴۰۲، به ۲۷۴ نفر افزایش پیدا کرد که یک زنگ خطر برای مردم و مسئولین است.

سیفی خاطر نشان کرد: این پویش بسیار ارزشمند است، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در بستر رسانه و استفاده از تکنولوژی روز در این مورد بسیار مهم است.طی ۱۰ سال گذشته ۱۰هزار نفر در کشور به دلیل گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند و تهران، خراسان رضوی و اصفهان در صدر آمار هستند.

انتهای پیام/

۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 45419

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 9 =