برگزاری یادواره جهانی قربانیان حوادث ترافیکی در بوستان ترافیک منطقه ۱۹

یادواره جهانی قربانیان سوانح ترافیکی با غرس نهال و نامگذاری به یاد جانباختگان این حوادث در بوستان آموزش ترافیک منطقه ۱۹ برگزار شد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، لطیف پنداریان سرپرست معاونت حمل و نقل ترافیک این منطقه اظهار کرد: بزرگداشت روز جهانی قربانیان حوادث ترافیکی نه تنها ادای وظیفه انسانی و اخلاقی در قبال اقشاری رنجدیده از شهروندان جامعه است، بلکه هشداری است پیشگیرانه به همه کسانی که به نوعی در جاده ها تردد می‌کنند و بعضا از عواقب رفتار های پر خطر خود آگاه نیستند.  

وی ادامه داد: این برنامه یاد آور آن است که حوادث رانندگی چه هزینه های مادی و معنوی سنگینی را به جامعه تحمیل می کند و اینکه می توان با صرف هزینه های اندک از وقوع حوادث ناگوار پیشگیری کرد.

به گفته این مسئول این یادواره با اجرای گروه نمایش با موضوع عواقب تخلفات رانندگی در قالب طنز و آموزش، گزارش پلیس راهور از آمارها، تبعات تلفات، صدمات و در خصوص عبور و مرور ایمن و تکالیف سرنشین خودرو همراه بود.

همچنین یکی از اعضای خانواده قربانیان تصادف تجربیات خویش را در خصوص پیامدهای تصادفات، حوادث پیش آمده در اثر رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی به دانش آموزان و رانندگان به عنوان کاربرهای خیابان بیان کرد.

براساس این گزارش این یادواره با حضور کارشناسان معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه، پلیس راهور، مدیران تاکسیرانی و اتوبوسرانی، رانندگان برتر و دانش آموزان مدرسه مه جبین برگزار و از افراد مسن، دانش آموزان با هدایایی تقدیر شد.  

همچنین کودکان به صورت نمادین یک درخت به یاد قربانیان حوادث ترافیکی غرس و نامگذاری کردند و با قرائت فاتحه یاد این عزیزان را گرامی داشتند.

انتهای پیام / 
 

۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: 45570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 15 =