پیشنهاد پلیس برای کاهش ترافیک و آلودگی هوا؛ چاره‌ای جز برقی‌سازی و توسعه ناوگان عمومی نیست

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: تنها راه عبور از آلودگی هوا و روان‌سازی ترافیک، برقی‌سازی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی است.

سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور، رئیس پلیس راهور پایتخت در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با پرداختن به تاثیرات برقی شدن ناوگان حمل و نقل عمومی در پایتخت بر آلودگی هوا اظهارکرد: ما هر چه به سمت برقی سازی برویم معضل مهم آلودگی هوا که در نیمه  دوم سال و حتی گاها در نیمه اول مشکل ساز است، حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه هرچه بیشتر به سمت برقی سازی در حوزه حمل و نقل عمومی، شخصی و در بحث موتورسیکلت پیش رویم، شرایط هوای تهران بهتر می شود، افزود: ما نزدیک به چهار و نیم میلیون موتورسیکلت در پایتخت داریم که بیشترین آلودگی مربوط به آنهاست.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید به سمت برقی‌سازی حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: تنها راه عبور از این شرایط آلودگی و در ادامه روان سازی ترافیکی قطعا برقی سازی و افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی است.

پیش‌تر نیز پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز از حمایت شورای اسلامی شهر تهران به منظور برخورداری از سهم بیشتر ناوگان حمل و نقل عمومی درترددهای پایتخت گفت: هماهنگی های خوبی در زمینه تأمین تاکسی، اتوبوس و موتورسیکلت برقی صورت گرفته و مذاکراتی برای تأمین ۵۰ هزار موتورسیکلت برقی انجام شده است که به تدریج این موتورها به شهر اضافه خواهد شد. در بخش تاکسی نیز ۵۰ هزار دستگاه پیش‌بینی شده و برای تأمین اتوبوس نیز قراردادهای اولیه منعقد شده و به زودی تعدادی از این اتوبوس‌ها وارد مدار بهره‌‎برداری خواهند شد. برقی‌سازی خودروهای عمومی اعم از تاکسی‌ها و وانت بارها در دستور کار است و وزارت نفت تقبل کرده که به ازای سرمایه‌گذاری در این حوزه به میزان سوخت صرفه‌جویی شده، حواله سوخت و یا معادل قیمت سوخت به نرخ فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار پرداخت کند که این برنامه، شوق سرمایه‌گذاری را در برقی‌سازی خودروها افزایش خواهد داد.

انتهای پیام/

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 45824

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =