شهرنگار| افزایش ۲.۵ برابری صدور پروانه در بافت فرسوده پایتخت

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با ارائه گزارشی از آمار صدور پروانه در بافت فرسوده پایتخت، گفت: آمار صدور پروانه امسال رشد قابل توجهی داشته و نسبت به دوره مشابه در سال گذشته ۲.۵ برابر شده است.

مهدی هدایت روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: از ابتدای این دوره مدیریت شهری، سیاست‌های تشویقی در این حوزه در دستور کار قرار گرفته بطوریکه تلاش شده تا موانع صدور پروانه رفع و حرکت در مسیر نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع شود.

وی تاکید کرد: از این رو با اعمال سیاست‌های اتخاذ شده امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته آمار صدور پروانه در بافت فرسوده ۲.۵ برابر شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، از بافت‌های فرسوده تهران به عنوان سومین مشکل اساسی و معضل پایتخت بعد از آلودگی هوا و ترافیک نام برد و بر ضرورت انجام هر اقدام لازم درزمینه نوسازی بافت‌های فرسوده پایتخت تاکید کرد.

هدایت اظهار کرد: در این دوره مدیریت شهری با توجه به اهمیت موضوع، موانع نوسازی را که امکان رفع آنها توسط شهرداری تهران وجود داشت، شناسایی کرده و تلاش کردیم با رفع آنها، سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده را افزایش دهیم زیرا این موانع باعث کاهش ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده هر سال نسبت به سال قبل بوده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا پایان سال آمار صدور پروانه را به ۳ تا ۴ برابر برسانیم، افزود: تعهد داریم که سالانه سه درصد از بافت‌های فرسوده در پایتخت را نوسازی کنیم البته این موضوع در برنامه چهارم توسعه و شورای شهر نیز مورد تاکید قرار گرفته که تا امروز تقریبا ۸۵ درصد از این تعهد نسب به دوره‌ فعالیت محقق شده است.

هدایت با بیان اینکه در نیمه دوم سال جاری آمار رشد صدور پروانه نسبت به نیمه ابتدایی سال بیشتر بوده است، ادامه داد: پیش‌ بینی می‌کنیم که در نیمه دوم سال عقب‌ ماندگی‌ها جبران شده و بتوانیم سه درصد برنامه ریزی شده و هدف برنامه چهارم را نهایی کنیم.

نوسازی بافت‌های فرسوده یکی از اقدامات مهم مدیریت شهری است و تلاش می‌شود که بخشی از بافت‌های فرسوده که بطور عمده در مناطق جنوبی تهران و در محلات کم برخوردار است نوسازی شود که این کار موجب ایمنی و حفظ سلامت شهروندان در ساختمان‌های مسکونی می‌شود.

۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۶
کد خبر: 45837

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =