چمران:اقدامات شهرداری برای بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی موثر است/ وحدت‌کار: با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و تکنولوژی نظارت بر تاکسیرانان دقیق‌تر می‌شود

بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورای شهر تهران برای انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۲ شورا، شهرداری، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته، نطق پیش از دستور عضو هیات رییسه شورا و سخنان جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین کشور؛ اهم برنامه‌های صدونودوششمین جلسه شورای شهر تهران بود.

به گزارش خبرنگار شهر امروز- سه شنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۲- در حالی یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران آغاز شد که  جعفر بندی شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا نطق پیش از دستورش را با محوریت مسائل روز مطرح کرد.

بررسی طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا برای انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، سازمانها و شرکت های وابسته، بررسی اساسنامه سه سازمان زیرمجموعه شهرداری تهران شامل سازمان مدیریت حمل و نقل و پایانه های مسافربری شهر تهران، سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران و سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و نیز سخنان جانشین فرماندهی سازمان بسیج مستضعفین کشور به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برخی از برنامه های امروز شورای اسلامی شهر تهران بود.

اقدامات موثر شهرداری برای بهبود ناوگان حمل و نقل عمومی

در ادامه مهدی چمران،رئیس شورای اسلامی شهر تهران در صحن علنی شورا با بیان اینکه دستگاه‌ها اذعان دارند که بودجه برای مدیریت آلودگی هوا پیش بینی نشده است، تصریح کرد: تقاضای بنده از رئیس مجلس و دولت این است که در این مساله دقت کافی داشته باشند. به جای افزایش اعتبار وزارت بهداشت برای درمان، اعتبار برای آلودگی هوا درنظر گرفته شود تا از مشکلات ناشی از آن جلوگیری کنیم.

توصیه‌های پیرهادی برای یخ‌زدایی معابر در فصل سرما

محسن پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: در دنیا برای یخ‌زدایی معابر از موادی استفاده می‌شود که قاعدتاً هم اثرگذاری مناسبی دارند و هم با محیط زیست سازگار هستند.

لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل پل‌های ورودی و خروجی خیابان خاوران در بودجه۱۴۰۳

سیدمحمد آقامیری،رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز درباره پل‌های ورودی و خروجی خیابان خاوران گفت: در بودجه سال آینده باید برای تکمیل این پل‌ها اعتبار تخصیص داده شود.

وظیفه سازمان محیط‌زیست در خصوص آلودگی هوا چیست؟

سوده نجفی،رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هفته گذشته گفته قول نمی‌دهد در فصل زمستان مازوت‌سازی انجام نشود، اظهار کرد: سوال من این است که وظیفه رییس سازمان محیط زیست در این رابطه چیست؟ 

تقدیر از شهرداری‌تهران برای بازگشت اضافه برداشت حقوق

وی همچنین برای بازگشت اضافه برداشت حقوق کارکنان به حساب آنها، تقدیر کرد و خواستار ترمیم حقوق کارکنان شهرداری و پیگیری جدی این موضوع شد.

شهرداری منطقه۱۶ با تبدیل یک قالیشوئی به بوستان موجبات رضایت شهروندان را فراهم کرد

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تبدیل یک قالیشویی به بوستان در منطقه ۱۶ موجب رضایت و خشنودی اهالی محله جوادیه شد.

این دوره، دوره بازگشت ایران به اقتدار است

در ادامه جعفر بندی شربیانی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در تمام این سالها نظام استوار ایستاده است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سه دهه با استراتژی شگفت‌انگیز، این معادله را به‌گونه‌ای رقم زدند که این دوره، دوره بازگشت ایران به اقتدار است.

حسابرسان شورا و شهرداری‌تهران در سال۱۴۰۲ انتخاب شدند

همزمان با یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران، طرح تعیین حسابرسان منتخب شورا برای انجام عملیات حسابرسی سال ۱۴۰۲ شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های وابسته بررسی شد.

با بهره‌مندی از هوش مصنوعی و تکنولوژی نظارت بر تاکسیرانان دقیق‌تر می‌شود

مهدی وحدت‌کار مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه برای اصالت سازمان پیشنهاد ما این است که شبکه باقی بماند، اظهار کرد: باید مدیریت ناوگان سازمان تاکسیرانی از طریق شرکت ها و مؤسسات باشد. اینکه یک سازمان تاکسیرانی و ۷۸ هزار دستگاه تاکسی داریم و مدیرعامل سازمان نمی توانسته این تعداد تاکسی را مدیریت کند، به این دلیل بود که ساختارها فراهم نبود.

تاثیر عملکرد شورای شهر در میزان رضایت‌مندی شهروندان

در پایان  یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران سردار قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در برابر هر حرکت دشمن آمادگی کامل دارد، گفت: تمام ترس صهیونیست‌ها این بود که ایران وارد معرکه شود؛ هرچند فرزندان مقاومت در غزه کفایت می کرد و نیازی نبود که ایران وارد عمل شود.

گفتنی است، ادامه بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران به جلسه آینده شورا موکول شد.


انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 45878

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 6 =