به گزارش خبرنگار شهر، سید جعغر تشکری هاشمی در یکصد و نود و ششمین جلسه شورای اسلامی پایتخت در جریان بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه پایتخت ۷۸ هزار تاکسی دارد و اگر قرار باشد با تک تک تاکسیرانان ارتباط برقرار کند و ساختاری وجود نداشته باشد، عملاً سازمان از حیز انتفاع خارج خواهد شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات اصلی ما این است که ابزاری برای نظارت برای این تعداد تاکسی نداریم. بنابراین گفته ایم که نظارت بر تاکسیرانان توسط شرکتهای تاکسیرانی انجام شود تا انضباط به وجود بیاید.
وی همچنین تصریح کرد: این تصمیم رافع سایر مسئولیتها نیست و در ماده چهارم به طور کامل به این موضوع پرداخته شده که صدور، تمدید و ابطال مجوز شرکتها توسط سازمان تاکسیرانی انجام می شود.
تشکری هاشمی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی به تنهایی نمیتواند با تکتک تاکسیرانان ارتباط داشته باشد، گفت: این ارتباط در ادوار مختلف سامان نداشته و برای ساماندهی شرایط، در اساسنامه پیش بینی شده که نظارت و مدیریت و ساماندهی از طریق شرکت ها باشد تا سازمان مجدداً تشکیلات و سازوکارهایی برای مدیریت این تعداد تاکسی در شهر ایجاد نکند. باید در اساسنامه مسیر را مشخص کنیم؛ چراکه اگر غیر از این باشد هرکسی جداگانه تصمیم خواهد گرفت.
مهدی وحدتکار مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران هم با بیان اینکه برای اصالت سازمان پیشنهاد ما این است که شبکه باقی بماند، اظهار کرد: باید مدیریت ناوگان سازمان تاکسیرانی از طریق شرکت ها و مؤسسات باشد. اینکه یک سازمان تاکسیرانی و ۷۸ هزار دستگاه تاکسی داریم و مدیرعامل سازمان نمی توانسته این تعداد تاکسی را مدیریت کند، به این دلیل بود که ساختارها فراهم نبود.
وی افزود: یک پلتفرم و مدیریت در دیگر کشورها، صدها هزار تاکسی را مدیریت می کنند. اگر ما هوش مصنوعی و تکنولوژی های مختلف را نداشتیم، توان مدیریت این تعداد تاکسی وجود نداشت، اما امروز ظرفیتها در کشور موجود است؛ کما اینکه شرکت های مسافربری اینترنتی دهها هزار تاکسی را مدیریت میکنند.
گفتنی است، ادامه بررسی اساسنامه سازمان مدیریت و نظارت بر سازمان تاکسیرانی شهر تهران به جلسه آینده شورا موکول شد.
انتهای پیام/
نظر شما