ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم در منطقه ۲

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۲ از ساماندهی اصناف و مشاغل مزاحم در این منطقه خبر داد و گفت: برخورد با واحدهای مزاحم که ضوابط شغلی را رعایت نمی‌کنند، به‌طور مستمر ادامه می‌یابد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، علی اصغر طاهری  با اشاره به اینکه  عملیات شناسایی و رفع مزاحمت واحدهای صنفی با هماهنگی مراجع قضایی در حال اجراست، گفت: در مرحله نخست سعی می شود با آن دسته از مشاغلی که داخل شهر هستند و با مسایل زیست محیطی قابلیت انطباق را دارند با صدور آرا ، تمهیدات لازم نسبت به کاهش مزاحمت ها و آلودگی های ناشی از روند فعالیت آنان اندیشیده شود.

وی درباره بند ۲۰ ماده ۵۵ در برخورد با مشاغل مزاحم گفت: شهرداری‌ها موظفند به منظور رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم متناسب با وضعیت فعالیت، مکان استقرار و ماهیت شغلی آن‌ها، نسبت به صدور حکم انتقال، جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار، تغییر فعالیت یا نوسازی اقدام کنند.

معاون خدمات شهری  منطقه ۲ افزود: در مرحله اول به صاحبان اصناف اخطار داده می شود و  در صورت نادیده گرفتن اخطاریه ها توسط واحدهای صنفی متخلف، این واحدها پلمپ خواهندشد.وی همچنین به ساماندهی نمایشگاه های خودرو اشاره کرد و گفت: نمایشگاه‌داران ،خودروهای خود را به شکل عمود یا دوبله پارک کرده یا از پیاده‌روها برای توقف استفاده می‌کنند و با  ایجاد مزاحمت برای عابرین پیاده موجب تضییع حقوق شهروندی می شو ند برهمین اساس طرح ساماندهی این صنف در این محدوده از منطقه ۲ آغاز شد.

طاهری  افزود: ایجاد نظم عمومی در معابر، کاهش آلودگی های زیست محیطی و جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان از اهداف مهم این طرح عملیاتی است.


انتهای پیام/

۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 45909

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 0 =