رونمایی از لوح یادبود و بلوک بهسازی شده مزار شهدای بمباران شیمیایی حلبچه در گلزار شهدای بهشت زهرا (س)

لوح یادبود و بلوک بهسازی شده مزار شهدای بمباران شیمیایی حلبچه با حضور وزیر شهدای اقلیم کردستان عراق در گلزار شهدای بهشت زهرا (س) رونمایی شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان بهشت زهرا (س) طی مراسمی با حضور عبدالله حاجی محمود وزیر شهدای اقلیم کردستان عراق و هیئت همراه، اصحاب کریمی رئیس بنیاد شهید تهران بزرگ، جواد تاجیک مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) و علیرضا اکبری مدیر خانه شهید گلزار شهدای بهشت زهرا(س)، لوح یادبود و بلوک بهسازی شده مزار شهدای کرد عراقی بمباران شیمیایی حلبچه در قطعه ۲۵ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) رونمایی شد.

در این مراسم وزیر شهدای اقلیم کردستان عراق و مسئولان ایرانی با قرائت فاتحه و نثار گل به شهدای کرد عراقی بمباران شیمیایی حلبچه که در گلزار شهدا بهشت زهرا (س) آرمیده‌اند، ادای احترام کردند.

برپایه این گزارش، عملیات بهسازی قطعه ۲۵ گلزار شهدا که در آن ۴۴ شهید بمباران شیمیایی حلبچه آرمیده اند اخیرا از سوی سازمان بهشت زهرا (س) انجام شده است.

یادآور می شود که طی جنایت ارتش حزب بعث صدام در تاریخ ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۶ شهر حلبچه کردستان عراق با بمب های شیمیایی مورد هجوم قرار گرفت و قریب به ۵۰۰۰ هزار نفر از مردم این شهر به شهادت رسیدند. تعدادی از مردم این شهر پس از حمله شیمیایی برای مداوا به ایران منتقل شدند؛ اما به دلیل شدت جراحات وارده به شهادت رسیدند و در قطعه ۲۵ گلزار شهدای بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شدند.

گفتنی است؛ حمله شیمیایی به حلبچه همچنان به عنوان بزرگترین حمله شیمیایی مستقیم به یک شهر در تاریخ باقی مانده است.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۱
کد خبر: 46098

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 2 =