برگزاری مانور و تمرین عملیاتی زلزله و ایمنی در مدارس منطقه ۲۲

رئیس ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۲ از برگزاری مانور زلزله به مناسبت هشتم آذر(روز ایمنی مدارس در برابر زلزله) با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور و با محوریت پناه‌گیری، تخلیه اضطراری و اسکان موقت در مدرسه دخترانه حاجی‌بابا یکرنگ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه ۲۲، ایرج عظیمی رئییس ستاد مدیریت بحران این منطقه درباره مانور و تمرین عملیاتی زلزله و ایمنی در مدارس منطقه گفت: این مانور با هدف آمادگی دانش آموزان هنگام وقوع زلزله و چگونگی شرایط حضور در زمان حادثه و شیوه رویارویی با بحران را که از پیش با استفاده از روش های علمی و نتیجه بخش مورد ارزیابی و آموزش قرارگرفته برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مانور دانش آموزان مدرسه یکرنگ با مواردی همچون پناهگیری، حمل مصدوم، تخلیه اضطراری و اسکان موقت(چادر زنی)آشنا شدند و با اتکا به این آموزشها و آرامش می توانند تا حد بسیار زیادی تلفات و آسیب های روحی و روانی را در هنگام بحران کاهش دهند .

عظیمی خاطرنشان کرد: باتوجه به این موضوع و سناریو از قبل تعیین شده، بر اثر زمین لرزه قسمت های مختلف مدرسه تخریب و پس از حادثه اقدامات اولیه از جمله اسکان موقت، تخلیه اضطراری و ... انجام گرفت.

 گفتی است؛ این مانور با حضور عوامل سازمانهای تخصصی و عمومی عضو ستاد مدیریت بحران منطقه از جمله آتش نشانی،اورژانس،هلال احمرو شهرداری ناحیه یک برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 46138

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =