۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 4635

به بهانه آخرین هفته تهران قرن ۱۴ خورشیدی/۲

هفته تهران با نکوداشت شمیران آغاز و با گرامیداشت ری به پایان می رسد

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از برنامه های هفته تهران خبر داد
هفته تهران با نکوداشت شمیران آغاز و با گرامیداشت ری به پایان می رسد

شهر: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران برنامه های شهرداری در هفته تهران از ۱۲ تا ۱۸ مهر اعلام کرد و گفت که هفته با آیین نکوداشت شمیران آغاز و با آیین نکوداشت ری به پایان می رسد.

غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در گفتگو با شهر گفت:  با نزدیک شدن ۱۴ مهرماه که براساس نخستین جلسه مجلس شورای ملی در ۱۴ مهر سال ۱۲۵۸ تهران به پایتختی انتخاب شد و در تقویم با نام روز تهران نام گذاری شده است، هر ساله هفته تهران از ۱۲ الی ۱۸ مهر ماه در پایتخت برگزار می شود.

محمدی افزود: در این هفته که با آئین نکوداشت شمیران از دوازدهم مهر شروع و با آئین نکوداشت ری در ۱۸ مهرماه به پایان می‌رسد، برنامه های گسترده و متنوعی با رویکرد اصلی «تهران شهری برای همه»، و شعار امسال «مکتب تهران» برنامه ریزی و در سطح شهر تهران به اجرا در خواهد آمد.  

او ادامه داد: امسال پنجمین سال است که روز تهران و سومین سال است که در قالب هفته تهران به این روز پرداخته می‌شود و در سه سال گذشته هر سال با شعار این هفته همراه بوده است. سال ۹۷ با شعار تهران ایرانیان سال ۹۸ با شعار بازشناسی هویت تهران و امسال با شعار «مکتب تهران» و با رویکرد شناخت و معرفی ابعاد تازه ای تهران که شکل گرفته و قالبی منحصر به فرد دارد و یا در حال شکل گیری است پیگیری می شود. شعار مکتب تهران آغاز راهی است که تهران با گفتمان جدید و در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری، تاریخی، معماری و شهرسازی و شعر، ادبیات و حکمت و حتی حمل و نقل حرف تازه ای برای گفتن دارد.

محمدی بیان کرد: آئین نکوداشت مختص روز تهران نیز که متولی اجرای آن مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران بود، در روز ۱۴ مهر و با حضور مهمانان ویژه، تهران شناسان و جمع وسیعی از نخبگان و تهران دوستان در حال پیگیری و در صورت رعایت پروتکل های کرونایی برگزار می شود.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران  توضیح داد: در راستای ایجاد همبستگی در بین شهروندان، ایده‌ها و برنامه‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته تا معرفی تهران به بهترین نحو انجام گیرد که در این راستا علاوه بر شهرداری، نهادهایی مانند اداره کل آموزش و پرورش تهران، اداره کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهاد کتابخانه های عمومی، صدا و سیما، شورای انقلاب فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل ارتباطات و پست، خانه اصناف و دیگر نهادهای فعال در شهر تهران در هفته تهران ویژه برنامه‌هایی را اجرا خواهند کرد.

او گفت: متناسب با روزهای هفته به سیاق هر ساله و متناسب با محورهای اساسی شهر روزهای هفته به روز شنبه ۱۲ مهرماه فرهنگ و هنر، یکشنبه ۱۳ مهرماه معماری و شهرسازی، دوشنبه ۱۴ مهرماه محیط زیست، سه شنبه ۱۵ مهرماه، آمد و شد، چهارشنبه ۱۶ مهرماه،  ایثار و شهادت، پنج شنبه ۱۷ مهرماه که روز اربعین هم هست، امام حسین (ع) و در آخر جمعه ۱۸ مهرماه به روز گفت و گو است که در نهایت این نام گذاری باعث گستردگی برنامه های این هفته و توجه به همه ی ابعاد، حوزه ها و اقشار در هفته تهران را موجب خواهد شد.

محمدی گفت: در شهرداری تهران معاونت‌ها، شورایاری‌ها و کمیسیون‌های مختلف شورای شهر از جمله کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، شهرسازی و معماری، سلامت و محیط زیست و خدمات شهری و عمران و حمل و نقل برنامه‌هایی برای هفته تهران در حال تدوین دارند که هر کدام در این روزها با همکاری نهادهای اجرایی داخل شهرداری برنامه ریزی کرده و اجرایی خواهند کرد.

او افزود: در این هفته منتخبی نیز از پروژه های کوچک مقیاس از طرح هزار پروژه توسعه محله ای نیز به دست شهرداری تهران به بهره برداری خواهد رسید که به نوعی نماد رویکرد تازه شهرداری و مدیریت شهری نیز خواهد بود.  

به گفته محمدی؛  تمام مناطق ۲۲ گانه شهرداری نیزهر کدام پروژه ها و برنامه های اختصاصی منطقه ای خود را در این هفته با اولویت مشارکت شهروندان و ایجاد حس تعلق محله ای و منطقه ای به بهره برداری خواهند رساند.

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۴
کد خبر: 4635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =