فرآیندهای صورت‌وضعیت‌های نگهداشت فضای سبز شهرداری تهران الکترونیک شد

سازمان فاوا با همکاری سازمان بوستان‌ها و مرکز نوسازی و تحول اداری، در راستای شفافیت، انضباط و یکپارچگی نحوه‌ی پرداخت به پیمانکاران حوزه‌ فضای سبز و تکمیل سامانه‌ جامع صورت‌وضعیت‌های شهرداری تهران، موفق شد برای نخستین‌بار همه‌ فرآیندهای صورت‌وضعیت‌های نگهداشت فضای سبز شهرداری تهران را به صورت تمام‌الکترونیک، با تکیه بر توان متخصصین داخلی پیاده‌سازی و راه‌اندازی کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تا پیش از این روال ارائه و رسیدگی فنی به صورت وضعیت‌های پیمانکاران حوزه‌ فضای سبز به صورت سنتی و فیزیکی انجام می‌گرفت که پس از راه‌اندازی سامانه‌ مذکور کلیه فرآیندهای نگهداشت فضای سبز شامل انعقاد قرارداد، بازدیدهای روزانه و ماهانه، صورت‌جلسات و صورت‌وضعیت الکترونیک شده است.

در راستای راه‌اندازی این سامانه، سازمان فاوای شهرداری تهران طی جلساتی با حضور رؤسا، کارشناسان و ناظرین واحد رسیدگی فنی فضای سبز مناطق 22 گانه به همراه ناظران عالی سازمان بوستان و نمایندگان مرکز نوسازی و تحول اداری اقدام به آموزش نحوه‌ی ثبت اطلاعات قراردادها، صورت‌جلسات، بازدیدها و صورت‌وضعیت فضای سبز کرد.

بدین‌ترتیب رسیدگی فنی به امور مرتبط با صورت‌وضعیت‌های فضای سبز، پس از ارائه‌ الکترونیک صورت‌وضعیت پیمانکار به صورت مکانیزه و سیستمی و طی فرآیند مصوب جهت بررسی ناظرین و سایر ارکان دستگاه نظارت منطقه و ناظر عالی سازمان بوستان‌ها، محاسبه‌ جرائم و کسر کار بر اساس بازدیدهای ثبت شده و نهایی شدن  محاسبات، تعیین تعهد اعتبار بودجه و پرداخت با سازوکار جدید انجام می‌شود؛ لذا امکان رصد و پیگیری درخواست پرداخت توسط پیمانکار، مدیران و عوامل دستگاه نظارت به صورت برخط و شفاف فراهم شده است. همچنین این سامانه با ارائه گزاش‌های مدیریتی و آماری به مدیران ارشد و واحدهای نظارتی و بازرسی امکان شناسایی گلوگاه‌های فرآیندی و اخذ تصمیمات مورد نیاز فراهم می‌کند.

گفتنی است؛ سازمان فاوا در راستای تکمیل فاز دوم پروژه و هوشمندسازی هرچه بیشتر فرآیندها، به زودی برقراری ارتباط این سامانه با سامانه‌ اطلاعات مکانی (GIS) جهت کاهش تاثیرگذاری عامل انسانی در تنظیم قرارداد و سایر محاسبات مرتبط با پیمان‌های فضای سبز شهرداری تهران انجام می‌ دهد.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
کد خبر: 46520

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =