اجرای طرح ضربتی مبارزه با جانوران موذی با شناسایی و طعمه‌گذاری کلونی‌ها در منطقه ۱۹

طرح ضربتی مبارزه با حیوانات موذی با هدف کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، افزایش سلامت شهروندان و ارتقای بهداشت محیط شهری در محلات ۱۳ گانه منطقه ۱۹ در حال اجرا است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، علی نایبی سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست این منطقه بیان کرد: مبارزه با جوندگان موذی با شناسایی کلونی ها و طعمه گذاری محل های احتمال تردد موش ها در جوی ها و نهرهای رو باز در نواحی پنجگانه در حال انجام است.

این مسئول با اشاره به اینکه رها کردن زباله در معابر یا در کنار مخازن زباله می‌تواند منبع غذایی مناسبی برای جانوران موذی باشد گفت: شهروندان و صنوف با ایجاد شرایط بهداشتی، عدم تخلیه زباله در معابر، کانال ها و قراردادن زباله در نزدیک ترین مخزن زباله به افزایش بهداشتی عمومی به منظور جلوگیری از معضل تکثر جمعیت موش ها کمک کنند.

سرپرست معاونت خدمات شهری و محیط زیست  ادامه داد: از آنجایی که جانوران موذی بیماری های زیادی را انتقال می دهند، اداره خدمات شهری منطقه با  استفاده از ۵۰کیلوگرم سموم غیر شیمیایی و تله‌گذاری اطراف کیوسک های مطبوعاتی، غرف بازیافت، محل های رهاسازی زباله‌ها در منطقه نیز طعمه گذاری می شود.

به گفته این مسئول شناسایی کانال های آلوده به جانوران موذی، عملیات انسداد و طعمه گذاری در کانال‌ها، انهار، فضاهای سبز به صورت مستمر انجام می شود.  

وی با تاکید بر اهمیت مشارکت شهروندان در اجرای موفق این طرح گفت: در بحث آموزش و آگاهی بخشی با نصب بنر و توزیع بروشور به شهروندان ساکن در محلات اطلاع رسانی شده است.

نایبی ساماندهی حیوانات موذی در شهرها را اقدامی پیچیده و دشوار دانست و افزود: با رعایت بهداشت عمومی و محیطی، بهداشت واحدهای صنفی و غذایی در شهر و عدم رها سازی زباله‌های خانگی و خوراکی می‌توان تا حد قابل توجهی جمعیت این جوندگان را کنترل کرد.  

انتهای پیام /

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 46549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 3 =