«من شهردارم» زُداینده احساس تبعیض در شهر است

به اعتقاد مربی تیم ملی فوتبال ایران، «من شهردارم» از جمله طرح‌های جدید و به‌روزی است که می‌تواند زداینده احساس تفاوت و تبعیض و کاهنده فاصله‌ها باشد.

به گزارش شهر سعید الهویی در گفت‌وگو با «روابط عمومی معاونت برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران» با بیان این‌که یکی از بزرگترین معضلات موجود در کلانشهر تهران شکاف و فاصله ایجاد شده بین برخی اقشار شهروندی طی سالیان است، گفت: شهرداری تهران می‌تواند و این توانایی و ظرفیت را دارد که با اقدامات مؤثر، این شکاف را بپوشاند و فاصله ایجاد شده را کمتر کند.

وی با تأکید بر این‌که فاصله رفاهی-اجتماعی موجود در برخی محدوده‌های شهر تهران اگر رفع نشود می‌تواند در آینده به صورت یک منازعه بروز و ظهور پیدا کند، اظهار داشت: هر چند شاید گاهی این فاصله ناشی از سوءتفاهم‌های ساخته شده توسط فضاهای بیرونی باشد اما به هر حال، رفع آن یک ضرورت است.

الهویی با اشاره به این که شهرداری تهران توانسته در برهه‌های مختلف این فاصله را کم کند، گفت: برای نمونه، در یک برهه از حیات شهر تهران، شهرداری توانست با توزیع کارشناسانه امکانات در شهر تهران، ضمن کاهش این فاصله، حال شهروندان را بهتر و نشاط شهروندی را تقویت کند.

وی ادامه داد: البته در این خصوص نکته حائز اهمیت این است که شهرداری باید برای تولید حال خوب برای شهروندان و کاهش فاصله‌ها، از نسخه‌های جدید و به‌روز استفاده کند تا بتواند احساس تفاوت و تبعیض را از ذهن‌ها بزداید.

الهویی با بیان این که «من شهردارم» از جمله طرح‌های جدید و به‌روزی است که می‌تواند زداینده احساس تفاوت و تبعیض و کاهنده فاصله‌ها باشد، خاطرنشان کرد: از آن‌جا که خود شهروندان با مشارکت در طرح «من شهردارم» می‌توانند نیازهای محله خودشان را اعلام کنند تا شهرداری با اختصاص بودجه به آن‌ها، به خواسته مستقیم شهروندان جامعه عمل بپوشاند، این طرح قطعاً یک اقدام ارزشمند است که در کلانشهر تهران «حال خوب» تولید خواهد کرد.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 46557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 5 =