پیشنهاد احداث ایستگاه آتش‌نشانی در محله کوهک/ استان قزوین معین منطقه۲۲ در زمان بحران خواهد بود

شصت و ششمین کمیته ایمنی و مدیریت بحران در راستای تحقق شهر ایمن با موضوع رفع نقاط حادثه‌خیز، پیشگیری از حوادث و بررسی تجهیزات و ظرفیت‌های منطقه در حوزه بحران در منطقه ۲۲ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲۲؛ جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران این منطقه با حضور مهدی بابایی عضو شورای اسلامی شهر تهران، مسعود نصرتی شهردار منطقه، قدرت الله محمدی مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرتهران، علی نصیری رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، اعضای گروه دوام، اعضای گروه آتش نشان داوطلب و سایر مدیران شهری در ساختمان شماره یک شهرداری منطقه۲۲ برگزار شد. 

مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران در این جلسه گفت: اینکه در ۱۲ محله منطقه۲۲ خانه دوام برپاشده است نشان دهنده ظرفیت‌های بالای این منطقه در جذب مشارکت‌های مردمی در حوزه پیشگیری از بحران است.

بابایی ادامه داد: موضوع صدور پایانه کار ساختمانی از مهم ترین موضوعات ایمنی ساختمان های بلند مرتبه است که باید در اولویت مسایل مرتبط با ایمنی و بحران قرار گیرد.

در این نشت مسعود نصرتی نیز گفت: از مهم ترین دلایل کمبود زیرساخت‌های شهری از جمله توسعه فاضلاب شهری در منطقه۲۲ به دلیل نداشتن پایان کار مجتمع های مسکونی است که این امر مشکلات دیگر را به دنبال آورده است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در این جلسه بیان کرد: منطقه ۲۲ به عنوان یکی از مناطق نوساز شهر تهران به حساب می آید که با توجه به ساخت و سازهای صورت گرفته در آن و توجه ویژه به مباحث ایمنی ساختمان، قطعا در زمان زلزله حوادث کمتری در این منطقه رخ خواهد داد.

وی در ادامه استان قزوین را معین منطقه۲۲ در زمان بحران عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران نیز در این جلسه گفت: در این محدوده غربی تهران ۹ ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارد که به لحاظ برخورداری از امکانات دارای شرایط استانداردی در هنگام بروز بحران هستند. اما محله کوهک این منطقه فاقد ایستگاه آتش نشانی است که پیشنهاد احداث ایستگاه جدید آتش نشانی را مطرح کرده ایم و در صورت اختصاص زمین در اسرع وقت کار ساخت و بهره برداری از بنای ایستگاه آتش نشانی آن آغاز خواهد شد.

در پایان این جلسه از پدر شهید محمد آقایی یکی از شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو و سه نفر از فعالان گروه های دوام منطقه۲۲ تقدیر شد.

گفتنی است؛ آخرین دوره نخست کمیته ایمنی و مدیریت بحران در راستای تحقق شهر ایمن در شهرداری منطقه۲۲ برگزار شد.

انتهای پیام/

۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 46560

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =