اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است

چهل و سومین جلسه از سلسله نشست‌های مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران با حضور رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهران تهران، شهردار منطقه ۹، معتمدین محلات ۸ گانه و جمعی از مدیران منطقه به میزبانی این منطقه و با تاکید بر نقش مشارکت شهروندان در شناسایی و احصای مشکلات محلات برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد آقامیری ضمن تسلیت ایام فاطمیه، با بیان اینکه یک راهبرد بسیار مهم و اساسی  در بهبود خدمت رسانی و رفع مشکلات شهری تعامل و همکاری مدیران شهری با معتمدین و نخبگان محلات است گفت: بدین منظور برگزاری نشست ها به طور مستمر درحال انجام است و تلاش داریم تا در این جلسات با معتمدین محلات ضمن شناسایی ظرفیت ها و مشکلات هر محله گام اساسی برای بهبود شرایط و محیط  زندگی شهروندان برداریم.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اداره خردمندانه شهر وابسته به مشارکت آگاهانه شهروندان است، اظهار کرد: هدف اصلی ما در این جلسات این است که با مطالبات مردمی در بخش‌های مختلف آشنا و با تعیین استراتژی صحیح و برنامه ریزی مدون  برای اعتلای سرانه محلات تلاش کنیم.

وی در خصوص ایجاد فضاهای مناسب تفریح و ورزش کودکان و نوجوانان نیز گفت: می‌توان در بوستانهای تهران فضاهای ورزشی کوچک مقیاس برای ورزش تفریح نوجوانان ایجاد کرد و باید بستری فراهم کنیم تا صدای خنده و نشاط کودکان و نوجوانان در بوستانها بپیچد.

نایب رییس کمیسیون عمران و حمل و نقل  شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ارتباط بیشتر شهروندان با مدیران شهری گرایش آن‌ها به مشارکت فعال برای افزایش رفاه جامعه افزایش می دهد، گفت: مشارکت عمومی شهروندان و معتمدین محلی ابزاری مؤثر در فرایند تصمیم‌گیری در حوزه‌های فعالیتی با هدف ارتقای کیفیت زندگی شهروندان است.

جلب اعتماد شهروندان مهمترین مولفه در ارتقاء مشارکت آنها است

در ادامه سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه۹ گفت: اعتماد شهروندان مولفه مهمی در ارتقاء مشارکت انها در امور شهری است که این مهم از طریق شفاف سازی و انعکاس دقیق اقدامات مدیریت شهری صورت می‌پذیرد.

وی افزود: در این میان معتمدین محلات به عنوان حلقه های میانی رابط اصلی بین شهروندان و مدیریت شهری هستند تا با انعکاس دقیق مطالبات و دغدغه‌های مردمی زمینه‌ساز تحقق حکمروایی مردمی باشند.

مرتضوی تاکید کرد: مدیریت شهری در منطقه۹ علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود در مقوله نگهداشت شهر و پیگیری پروژه های فرامنطقه‌ای و در مقیاس کلان، اهتمام جدی در اجرای پروژه‌های توسعه محلی با نظرات مردم دارد تا شهروندان غرب پایتخت و ساکنین محلات اثرگذاری و نقش خود را در فضای سکونت و محیط پیرامونشان مشاهده کنند.

گفتنی است در این نشست گزارشی از درخواست های معتمدین محلات و اقدامات مدیریت شهری با هدف رفع مشکلات مطرح شده از سوی شهردار منطقه ارائه و درخواست های معتمدین محلات در خصوص موضوعات عمرانی، ترافیکی، اجتماعی، خدمات شهری و پروژه های احداثی و محله ای محلات استاد معین، دکتر هوشیار، دستغیب، امامزاده عبدالله(ع)، مهرآباد جنوبی، شمشیری، سرآسیاب و محله فتح که در آخرین جلسه مشورتی این منطقه مطرح شده بود، بررسی و اقدامات انجام شده از سوی شهرداری منطقه پیگیری شد.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 46603

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =