مشوق‌های جدید در زمینه عوارض ایجاد می‌شود/ ارائه پروانه ساخت؛ فوری و بدون دریافت عوارض در بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران سال آینده مشوق‌های جدیدی در زمینه عوارض ایجاد خواهد کرد، گفت: در نظر داریم محدوده‌هایی را که قبلا شامل مشوق‌های قانونی نوسازی نمی‌شد، به این طرح اضافه کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سیدمهدی هدایت، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در برنامه میز اقتصاد شبکه خبر که امروز -سه شنبه ۲۱ آذر- برگزار شد، گفت: در محدوده بافت فرسوده شهرداری‌ها به هیچ وجه از سازندگان عوارض نمی‌گیرند. با این حال در محدوده بافت فرسوده چندین پروژه خدماتی برای تامین رفاه مردم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ایمن سازی یکی از منافع شهری محسوب می‌شود، گفت: ساکنین بافت فرسوده به محض اینکه به شهرداری مراجعه می کنند پروانه ساخت را دریافت می‌کنند. چون این محدوده ها دارای شرایط خاص است. 

وی تاکید کرد: مناطقی هستند که ظرف یک ماه پروانه ساخت برایشان صادر می‌شود.

هدایت خاطرنشان کرد:  از سازندگان این مناطق عوارض محدودی برای مجموعه‌های مختلف دریافت خواهد شد که این عوارض مربوط به شهرداری نیست و درحقیقت موانعی از سمت شهرداری برای نوسازی بافت فرسوده وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با اشاره به موانع نوسازی در پایتخت عنوان کرد: موانعی که در این راه وجود دارد شامل ارائه تسهیلات بانکی، مسائل محدوده‌های تاریخی و مشکلات خدماتی است که رفع آن از وظایف دولت است. از سوی دیگر خدمات دهی در این محدوده‌ها کم است. این باعث می‌شود مردم علاقمند به نوسازی نشوند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های دولت ما در مصوبات مشکلی نداریم و عملا این اقدامات در حال انجام است اما بیشترین مشکلات با معرفی به بانک‌ها به وجود می‌آید که انتظار داریم بانک ها با همت بیشتری به این امر کمک کنند. 

هدایت بیان کرد: ما در تهران ۴۰ هزار پلاک قولنامه ای داریم که باید برای بازسازی آنها سند صادر شود . بحث دوم عملیاتی شدن ماده ۷ احیاست که می توانیم برای بازسازی از آن استفاده کنیم. 

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در پایان خاطرنشان کرد: شهرداری تهران سال آینده مشوق‌های جدید در بحث عوارض ایجاد خواهد کرد. در نظر داریم محدوده‌هایی را که قبلا شامل مشوق های قانونی نوسازی نمی‌شد، به این طرح اضافه کنیم. اطمینان داریم که با هماهنگی دولت و شهرداری اتفاقات خوبی در شهر تهران در بخش نوسازی رخ خواهد داد.

انتهای پیام/

۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
کد خبر: 46620

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =