افزایش سرانه فضای سبز تهرانی‌ها به ۱۸ مترمربع تا سال آینده

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت: سعی داریم از این پس در کلیه بوستان‌هایی که در تهران احداث می‌شود، معماری ایرانی- اسلامی را پیاده کنیم.

به گزارش خبرنگار شهر؛ علی‌محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در حاشیه آیین افتتاح و بهره‌برداری از ۵۰ پروژه شهری در منطقه ۵ از جمله بوستان انارستان در قالب هشتادوششمین رویداد امیدوافتخار در جمع خبرنگاران گفت: سعی داریم پس از این در کلیه بوستان‌هایی که در تهران احداث می‌شود؛ معماری ایرانی-اسلامی پیاده کنیم. هم‌اکنون نیز ۱۲ بوستان با معماری ایرانی- اسلامی در مناطق ۲۰، ۱۵، ۱۴، ۱۰و ۱۱ مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.  

وی همچنین گفت: در مناطق کم برخوردار نیز به توزیع عادلانه فضای سبز خواهیم پرداخت و سعی داریم مناطق کم برخوردار را از این منظر غنی کنیم. در حال حاضر سرانه فضای سبز در تهران قابل قبول است و تا سال آینده این سرانه را به ازای هر نفر به ۱۸ مترمربع خواهد رسید.

 
مختاری با بیان اینکه حفظ باغات در مناطق کم‌برخوردار از منظر فضای سبز جزو سیاست‌های اصلی ماست و خوشبختانه عملکرد خوبی نیز در این زمینه داشته ایم، گفت: اخیرا در بعضی مناطق مانند خیابان ولیعصر(عج) -۱۳ اصله درخت بدون مجوز و شاید عمدا سربری شده- چندین اصله درخت سربری شده است که ما متخلف را ۱۱۷ میلیارد جریمه کردیم و علاوه بر جریمه مالی، از مالک هم اجازه ادامه کار گرفته شد.


مدیرعامل سازمان‌ پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تهران گفت: ممکن است سربرداری درختان به دلیل آفت باشد اما در غیر این صورت اگر سربرداری انجام شود، شدیدا با خاطیان برخورد خواهد شد. ما هیچ وقت اجازه سربرداری نمی‌دهیم مگر اینکه درختی شرایط خطرناکی داشته باشد و نیاز به مهار داشته باشد. 

انتهای پیام/

۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
کد خبر: 46741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 11 =