شهردار تهران در صدد احیای هویت شهری است

شهر: رئیس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران گفت: پیروز حناچی درصدد احیای هویت شهری است او مدیری است که به دنبال ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و انطباق برنامه های شهری با اهداف محیط زیستی است.

به گزارش شهر سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته  ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران  در مراسم دیدار  شهردار تهران با تعدادی از سفرای کشورهای دیگر به مناسبت روز جهانی بدون خودرو گفت: شهر تهران چهار دوره گفتمانی را تاکنون سپری کرده است در دوره اول شهرداری یک نهاد خدماتی بود چراکه شهر با آشفتگی در مدیریت مواجه بود و مهاجرت گسترده مردم به تهران و ساخت و سازهای بی رویه در این دوره شهر تهران خسارت های کالبدی زیادی را وارد کرد. در دوره دوم که دوره توسعه کالبدی شهر است با گسترش بی رویه جمعیت و ساخت و سازهای بسیار در تهران شهر مواجه بودیم و مدیران شهری به دنبال ایجاد جذابیت بیشتر برای مهاجران بودند و شاهد اغتشاش در محیط‌های شهری هم بودیم .

او با اشاره به دوره سوم شهرداری تهران گفت: در این دوره شهرداری به یک نهاد اقتصادی و مرکز توسعه مالها و مراکز تجاری تبدیل و شهر به عرصه تاخت و تاز برج سازها و مال سازها مبدل شد اما در دوره چهارم مدیران شهری به دنبال احیای فرهنگ شهر و توجه به محیط زیست بودند و اینکه تهران به شهری تبدیل شود که معرف فرهنگ ایران و هنر مردم این سرزمین باشد و من خوشحالم که جناب آقای حناچی گفتمان چهارم را انتخاب کرده است در گفتمان چهارم، مدیران شهری به دنبال ایجاد آرامش و آسایش شهروندان و انطباق برنامه های شهری با اهداف محیط زیستی هستند و اینکه محیط شهری به جای به جایی برای توسعه مناسبات انسانی و احیای هویت شهری باشد.

صالحی امیری در ادامه گفت: زمانی می توان در تهران احساس غرور کرد که تکدی‌گری نباشد و کنار خیابان ها معتاد نبینیم و اختلاف طبقاتی وجود نداشته باشد و فرهیختگان و هنرمندان قهرمانان فرصت بروز استعدادهایشان را پیدا کنند. شهر تهران تابلوی ایران است و باید نماد تاریخ ایران باشد، ایرانی که در مبانی فرهنگی و اعتقادی و زیست محیطی کارنامه درخشانی دارد زمانی که من در کتابخانه ملی فعالیت می‌کردم در اسناد گذشته وقف نامه ای برخورد کردم که فردی در ۴۰۰ سال قبل وصیت کرده بود که تمام دارایی های خود را به تغذیه و نگهداری گربه های شهر اختصاص دهند و این توجه گذشتگان ما به محیط زیست را نشان می دهد.

 صالحی امیری گفت: در تهران و در کل کشور ۳ هزار و و ۸۷۰ نفر در ورزش قهرمانی فعالیت می‌کنند و ۵۱ درصد مردم هم در پارکها و محیط‌های عمومی به ورزش همگانی مشغول هستند و فضاهایی که در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد به وسیله شهرداری و وزارت ورزش تامین می شود و ما باید کاری کنیم که شهرها به مرکز آرامش و مشارکت مردم در زندگی اجتماعی شان تبدیل شود.

خبرنگار: اکبر بیاتی

۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶
کد خبر: 4685

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =