برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مراسم یلدا در منطقه ۲۰

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲٠ از برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی مراسم یلدا با هدف احیای آیین‌های سنتی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ علی محمد متولیان با اشاره به اینکه در راستای پاسداشت ارزش های اصیل ایرانی و آداب و سنت های ملی با رویکرد تقویت بنیان خانواده، ویژه برنامه های متنوع یلدایی تدارک دیده شده است، گفت: دورهمی ۱۰۰۰ نفر از معلولین شهر تهران با اجرای برنامه های متنوع، جنگ شادی، پذیرایی و اهدای بسته های یلدایی در مجموعه ایوان ری برگزار خواهد شد.

متولیان به پیش بینی برگزاری جشن یلدای متفاوت اشاره کرد و افزود: به منظور ارتقاء مشارکت های اجتماعی و ایجاد حس دلگرمی و لحظاتی شاد در بین مددجویان، ویژه برنامه یلدای اقشار آسیب پذیر در مددسرای منطقه، مرکز یاور شهر خاوران و مرکز شفق برگزار می شود.

وی برگزاری جشن یلدا ویژه ۱۰۰۰ نفر از کودکان کار در مجموعه ایلیا همراه با حضور کمدین های معروف کشور، جنگ شادی و برپایی شهربازی سیار با وسایل بازی ویژه کودکان را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.

متولیان اضافه کرد: برنامه های متنوعی از جمله برپایی کاروان شادی یلدا و حرکت عروسک های یلدایی با نوای موسیقی اقوام در مکان های پر تردد، معرفی آداب و رسوم یلدا، مسابقه خوشنویسی، کتابخوانی، شاهنامه خوانی، شبی با حافظ، نمایشگاه نقاشی یلدایی، جشنواره غذا و دسر، زمستان سلام(ویژه کودکان پیش دبستانی) و کارگاه های آموزشی تغذیه و برپائی سفره های یلدایی با محوریت سرای محلات برگزار می شود.

معاون اجتماعی فرهنگی منطقه ۲۰ خاطرنشان کرد: در راستای تقویت تعاملات اجتماعی شهروندان و حفظ آیین های باستانی در فضاهای شهری و ایجاد یک فرصت خوب برای ثبت تصاویر خاطره انگیز و لحظاتی ماندگار، گذر یلدایی در بوستان بانوان برپا می شود.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۶
کد خبر: 46875

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 4 =