مطالعه امکان‌سنجی اجرای تصفیه‌خانه آب‌های سطحی کانال سرخه‌حصار

رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران از مطالعات نقشه‌های اجرایی تصفیه‌خانه آب‌های سطحی کانال سرخه‌حصار برای فضای سبز ٣٠٠ هکتاری سطح منطقه ١٥ از سوی این اداره کل خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران؛ "علیرضا طاهری" گفت: مصرف بی رویه منابع آبی در بخش های مختلف صنعتی، کشاورزی و شهری خطر جدی برای کاهش سفره های آب زیرزمینی به شمار می رود. علاوه بر مصرف بی رویه آب های شیرین، ورود آلاینده های شیمیایی و میکروارگانیسم های متعدد به آنها در نهایت سلامت طبیعت و محیط زیست را به خطر می اندازد. از سوی دیگر، ما با بحران کمبود آب مواجه هستیم لذا راهکارهای بازچرخانی آب می تواند معضل پیش رو را تا حدی هموار نماید.

وی با تاکید بر با تاکید بر اجرایی شدن بحث استفاده مجدد و بازچرخانی از آب های سطحی تهران اظهار داشت: بازچرخانی آب به مجموعه ای از فرآیندها گفته میشود که هدف کاهش و جمع آوری مواد آلاینده و معلق در آب می باشد. به همین دلیل، اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار در صدد به کار گیری این فرآیند در برخی آبراه‌ها و مسیل های شهر تهران در جهت استفاده مجدد در آب موجود در این مسیل ها می باشد.

 رئیس اداره پایش اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار با اشاره به اینکه مطالعات و نقشه های اجرایی تصفیه خانه آب های سطحی کانال سرخه حصار برای فضای سبز ٣٠٠ هکتاری سطح منطقه ١٥ توسط شرکت مهندسین مشاور و با نظارت این اداره کل، در حال انجام است گفت: در جلسات کارشناسی نقطه نظرات فنی و کارشناسی در خصوص نحوه اجرا، نوع فیلتر های سرامیکی جدید برای تصفیه خانه، هزینه های اجرایی و نقاط قوت و ضعف آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

انتهای پیام/

۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
کد خبر: 46881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =