افزایش مشارکت شهروندان در دومین دوره طرح من شهردارم/ افزایش بودجه برای پروژه‌های برآمده از طرح «من شهردارم»

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران و دبیر شورای راهبری دبیرخانه دائمی بودجه‌ریزی مشارکتی (طرح من شهردارم) از افزایش مشارکت شهروندان در طرح من شهردارم نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پروژه‌های دارای بیشترین رأی مردم در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران گنجانده می‌شود که امسال افزایش اعتبار برای پروژه‌های برآمده از طرح «من شهردارم» نسبت به سال گذشته پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، امیر شهرابی طرح «من شهردارم» را محصول یک نگاه مردمی محور دانست و افزود: اصولا جلب مشارکت مردم گام به گام است و در گام اول باید مردم را در تصمیم گیری هایی که مستقیم به کیفیت زندگی خود و خانواده شان در محله سکونت آنان مربوط می شود؛ تشویق کنیم و درادامه بتوانیم از شهروندان در اداره شهر کمک بگیریم. ما به دنبال این هستیم که فرایند مردمی سازی اداره شهر را محقق کنیم.

دبیر شورای راهبری دبیرخانه دائمی بودجه ریزی مشارکتی (طرح من شهردارم) تصریح کرد: امسال تلاش کرده ایم با برنامه ریزی و انسجام واحدهای اجرایی، مشارکت شهروندان را در نظرسنجی «من شهردارم» افزایش دهیم تا شهروندان به این حق خود آگاه شوند که می توانند با شرکت در طرح من شهردارم پروژه های اجرایی سال ۱۴۰۳ محله خود را انتخاب و اولویت گذاری نموده و در مرحله بعد نیز از مدیریت شهری مطالبه گری کنند.

وی با اشاره به ویژگیهای متفاوت دومین دوره طرح من شهردارم گفت: وجه تمایز آن این است که افراد می توانند پیشنهاد پروژه جدید ارائه دهند. از سوی دیگر نظرسنجی وسیع در سطح کلانشهر تهران شرایط با سال قبل متفاوت است به طوری که رصدها نشان می دهد آمار بالغ بر ۳۵۰ هزارنفر مشارکت کننده سال گذشته، در چند روز ابتدایی اجرای دومین طرح «من شهردارم» به ثبت رسید.

شهرابی با اظهار خشنودی از مشارکت خودجوش مردم در این طرح، تصریح کرد: از سوی دیگر پروژه های طرح من شهردارم در گروه های مردمی شبکه های اجتماعی بین شهروندان دست به دست می شود و خود مردم یکدیگر را برای رأی دادن به پروژه های محلی تشویق می کنند.

وی خدمت رسانی مدیریت شهری در مقیاس محله ای را برای مردم مهمتر و ملموس تر عنوان کرد و افزود: گاهی نگهداشت کوچه و بهسازی آسفالت و نهرآن دغدغه مردم می شود و گاهی ایجاد میدان میوه و تره بار، بوستان‌ یا قرائت خانه. من شهردارم پروژه های خرد و کلان را در بر می گیرد و تأثیر این پروژه ها در ایجاد رفاه حال شهروندان و ارتقای کیفیت زندگی آنان در شهر غیرقابل انکار است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران خاطرنشان ساخت: با اجرای من شهردارم، هریک از شهروندان خود را جای شهردار تهران می گذارند و اولویت های پروژه های هر محله و منطقه خود را در سامانه من شهردارم به ثبت می رسانند. پروژه هایی که بیشترین رأی مردم را کسب کنند در لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری تهران گنجانده می شود و اعتبار اجرای آن پیش بینی خواهد شد. البته افزایش بودجه نیز برای پروژه‌های برآمده از طرح «من شهردارم ۲» نسبت به سال گذشته در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
کد خبر: 46923

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =