تمرین مدیریت بحران تهران برای افزایش آمادگی در برابر سیل

سرپرست معاونت آمادگی و عملیات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری جلسه هماهنگی تمرین دورمیزی سراسری سیلاب کلانشهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، صمیم مرادی روزبهانی با اشاره به ضرورت مدیریت منابع در زمان وقوع بحران های محتمل در شهر تهران گفت: عملیاتی نمودن ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه، آمادگی سازمان‌های خدمات رسان در زمان وقوع بحران سیلاب و بررسی و رفع موانع موجود از اهداف شاخص و ضروری برگزاری این جلسه بشمار می آید.

مرادی روزبهانی تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های عملیاتی و  نیز توانمندی‌ دستگاه‌های مسئول قبل از وقوع حوادث یکی از مراحل اصلی شناسایی توان عملیاتی شهر تهران بشمار می رود.

وی تقویت زیرساخت‌های کنترل سیلاب در پایتخت را  از  راهکارهای توسعه شهر تهران دانست و اظهار داشت: با ایجاد زیرساخت‌ها و بسترسازی مناسب به منظور کنترل آب‌های سطحی و مسیرهای سیلابی در رودخانه‌های اصلی شهر تهران می‌توان از دغدغه‌های مدیریت سیلاب در تهران کاست.

وی گفت: تا کنون در راستای برگزاری تمرین دورمیزی سراسری سیلاب در کلانشهر تهران جلسات توجیهی و هماهنگی با کارگروه‌های تخصصی ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران و ستادهای مدیریت بحران مناطق ۲۲ گانه، برگزار شده که در این جلسات در راستای بررسی فرآیند برگزاری تمرین و تدقیق شرح وظایف دستگاه‌های شرکت کننده در تمرین بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

روزبهانی تمرین دورمیزی سراسری شهر تهران را از اهداف مهم آمادگی در برابر این تهدیدات برشمرد و بر استمرار برگزاری این تمرینات در حوزه های مختلف تاکید کرد.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲
کد خبر: 46926

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =