در آینده نزدیک مدل حمل و نقل تهران جدید می‌شود/ خرید ۲هزار و ۱۹۴ اتوبوس خارجی در دستور کار

شهردار تهران گفت: در ابتدای دولت و انتخاب بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۶۰ اتوبوس را تحویل گرفتم که کمتر از هزار اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال بود، اما در حال حاضر ۲هزار و ۵۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی پایتخت فعال هستند.

به گزارش شهر، علیرضا زاکانی روز چهارشنبه - ۲۹ آذرماه ۱۴۰۲- در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: با اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم مدل حمل‌ونقل تهران رویکرد جدیدی به خود خواهد گرفت.

وی افزود: در ابتدای دولت و انتخاب بنده به عنوان شهردار هزار و ۸۶۰ اتوبوس را تحویل گرفتم که کمتر از هزار اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال بود، اما در حال حاضر ۲هزار و ۵۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی پایتخت فعال هستند. ۲۵۰۰ اتوبوس از چهار شرکت داخلی خریداری شده که از این تعداد ۵۰۰ اتوبوس برقی است. پروژه خریداری کردن ۲هزار ۱۹۴ دستگاه اتوبوس خارجی را هم در دستور کار داریم.


شهردار تهران ادامه داد: واردات ۷۹۱ واگن مترو و برقی کردن ۱۰ هزار دستگاه ون‌، ۲۵ هزار  تاکسی و ۱۰۰ هزار موتورسیکلت تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود که موجب رسیدن ناوگان حمل و نقل عمومی تهران به نقطه بی‌نظیر و رفع بخش زیادی از مشکلات مردم شهر خواهد شد.

 
علیرضا زاکانی با بیان اینکه با به ثمر رسیدن داخلی‌سازی ساخت واگن‌های مترو، واگن‌های شرکت متروی تهران به دو برابر افزایش می‌یابد، گفت: در آینده نزدیک مدل حمل و نقل تهران شکل جدیدتری پیدا می‌کند که بی‌سابقه است.

همچنین شهردار تهران در مورد اخبار منتشر شده درباره سگ‌گردانی در شهر هم گفت: سگ‌گردانی در شهر کار بسیار اشتباهی است و بدون مقدمات قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط کار نادرستی است. مراجع قانونی حتما باید رسیدگی کنند و فرهنگ این کار را تغییر بدهند که اگر کسی بخواهد این کار را انجام دهد با ضوابط انجام دهد.

وی درباره اقدام شهرداری در زمینه برخورد با سگ‌گردانی هم اظهار کرد: شهرداری در این زمینه کاری انجام نداده زیرا شهرداری متولی جمع آوری سگ‌های وحشی و سگ‌های بدون صاحب است.

شهردار تهران درباره ساختمان‌های ناایمن نیز توضیح داد: ۱۶ هزار ساختمان‌ ناایمن وجود دارد، اکنون بیش از دو هزار ساختمان‌ها پایش شده‌اند و گزارش اولیه آن نیز ارسال شده است. بحمدالله هشت، نه دستگاه برای اولین بار در تاریخ شهر تهران دست به دست هم داده‌اند تا از داخل و خارج شهرداری کمک کنند که این پایش به‌دقت انجام شود و در جهت ایمن‌سازی حرکت شود.

زاکانی بیان کرد: برخی از این ساختمان‌ها باید نوسازی شوند برخی دیگر نیز بازسازی و بخش عمده این ساختمان‌ها نیز باید.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 46941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 5 =