کاهش صدور پروانه ساخت و ساز در منطقه ۱۰ به دو هفته

شهردار منطقه ۱۰ از کاهش دو هفته‌ای زمان صدور پروانه شهرسازی در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰؛ «مهدی اخ‌الصنایع» با اشاره به اهمیت کاهش زمان صدور پروانه در جلب رضایت شهروندان گفت: فرآیند صدور پروانه در شهرداری منطقه مورد بازنگری دقیق قرار گرفت و با اجتناب از دوباره‌ کاری‌ها، ایجاد وحدت رویه در حوزه‌های ذی‌ربط با ابلاغ دستورالعمل و کاهش زمان بررسی مکاتبات اتوماسیونی، شاهد تغییرات مثبت در کاهش زمان صدور پروانه در شهرداری این منطقه بودیم.

وی کاهش صدور پروانه را در بازدهی اقتصادی سرمایه‌گذاران و درآمدزایی شهرداری منطقه حائزه اهمیت دانست و بیان کرد: برای صدور پروانه ساختمانی باید استعلام‌هایی گرفته، نقشه دریافت و اقدامات نظام مهندسی هم انجام شود براین اساس صدور پروانه ساختمانی به‌طور میانگین به کمتر از یک‌ماه و حدود دو هفته رسیده است.

شهردار منطقه ۱۰  با اشاره به رشد سه برابر صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل گفت: از مجموع ۴۵۸ پروانه ساختمانی صادر شده، ۲۲۰ پروانه شهرسازی، ۱۲۶ پروانه شروع عملیات و ۱۱۲ پروانه تخریب و نوسازی و تغییر نقشه بوده است.

وی بیان کرد: یکی از معضلات منطقه ارائه تسهیلات امکان احداث ۴ طبقه مسکونی است که در این زمینه تاکنون ۳۰۸ گذر در سطح منطقه مورد بررسی قرار گرفته و تصمیمات لازم اتخاذ شده است.

انتهای پیام/

۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۳
کد خبر: 46946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 14 =