دستگیری و انهدام باند سرقت منازل در تهران

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری و انهدام باند سرقت منازل در تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سردار کارآگاه" علی ولی پور گودرزی" رئیس پلیس آگاهی پایتخت اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت از منزل و ارسال شکایت مال باخته به پلیس، موضوع رسیدگی به این پرونده در اختیار کارآگاهان زبده پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفت.


وی افزود: کارآگاهان در گام نخست طی تحقیق از مالباخته گزارش وی را اینطور شنیدند: اوایل مهرماه در حال بازگشت از محل کار به منزل بودم که در بدو ورود متوجه تخریب درب ورودی ساختمان (منزل ویلایی) و بهم ریختگی اثاث منزل شده ومشاهده کردم که مقادیری طلا و جواهرات، نقره جات، حدود ۴۰ میلیون ریال وجه نقد، تعداد ۳ دستگاه ساعت مچی مردانه به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و یک دستگاه لب تاب مارک دل به سرقت رفته است.


این مقام انتظامی در ادامه تصریح کرد: کارآگاهان در گام بعدی با توجه به حساسیت موضوع اقدامات میدانی و کارآگاهی گسترده خود را آغاز کردند که در ادامه موفق شدند هویت و مخفیگاه احدی از سارقان در جنوب شهر تهران را شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دهند.


رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ در ادامه با بیان اینکه از منزل متهم یک کوله پشتی که محتوای آن اموال مسروقه بود نیز کشف و توقیف شد، عنوان کرد: متهم در بازجویی های اولیه منکر حقایق شد، اما در ادامه با توجه به ارائه مستندات و شواهد موجود توسط کارآگاهان، نامبرده ناگزیر لب به اعتراف گشود و بیان داشت که حدودا یک ماه است که اقدام به سرقت از منازل می کند و تاکنون به ۴ فقره سرقت نیز به همین شیوه و شگرد معترف گردیده است.


این مقام ارشد انتظامی ابراز داشت: متهم اقرار کرده که در گذشته نیز سابقه سرقت داشته و اکنون نیز به دلیل مشکلات مالی دست به چنین جرمی زده است.


وی تصریح کرد: کارآگاهان در ادامه نیز با استفاده از شیوه های نوین کشف جرم مخفیگاه و هویت ۳ تن از همدستان وی که در سطح شهر به صورت جداگانه به سرقت منازل مشغول هستند را شناسایی و در ۳ عملیات غافلگیرانه و منسجم هر ۳ متهم را در محدوده جنوب غربی استان تهران دستگیر و به پایگاه هشتم پلیس آگاهی انتقال دادند.


سردار ولی پور گودرزی نیز در پایان با بیان اینکه از منزل متهمان تعدادی اموال مسروقه کشف شد، خاطرنشان کرد: متهمان با توجه به اسناد موجود صراحتا به سرقت هایشان معترف شدند.


این مقام ارشد پلیس در خاتمه ابراز داشت: متهمن با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضائی، برای کشف دیگر جرائم و شناسایی سایر شاکیان در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

انتهای پیام/

۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 46977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =