شناسایی ۴۴۸ نقطه حادثه‌خیز در تهران/ به دنبال اخذ دستور قضایی برای متخلفان سرعت هستیم

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: برای ۱۴۰۰ خودروی رانندگان متخلف سرعت، ثبت شکایت انجام شده است.

به گزارش خبرنگار شهر؛ سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، درخصوص نقاط حادثه خیز تهران و رفع نقص آنها گفت: یکی از راهکارهای مهم در بحث اجرای صحیح و اصولی طرح ۲۰ در شهر تهران مهندسی ترافیک و راه است که شناسایی نقاط حادثه خیز و پرتصادف می تواند تصادفات را کاهش دهد.


وی افزود: از ابتدای سال ۴۴۸ نقطه پرتصادف را در شهر تهران شناسایی کردیم و به مجموعه همکاران در شهرداری تهران جهت رفع نقص اعلام کردیم که حدود نیمی از آنها برطرف و رفع نقص شده است.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: بر اساس تصادفاتی که در این چند وقت داشتیم چند نقطه دیگر از نقاط حادثه ساز را شناسایی و آنها را اولویت بندی کرده و آن نقاطی که با اقدامات زود بازده و کم هزینه می تواند سریع تر نتیجه دهد را به شهرداری اعلام کردیم تا این نقاط را رفع نقص کنند.

 سرهنگ مومنی افزود: آشکارسازی زیر پل ها و تقاطع های غیرهمسطح جزو برنامه های پلیس راهور تهران بزرگ است و خیلی از جاها می توانیم با آشکارسازی و اقدامی مانند نصب برچسب های شبرنگ زیرپلها و تیرهای چراغ برق، نصب تابلوها و بنرها و یا با افزایش تابلوهای خطر، ایجاد آبشار نور و ال ای دی و آشکارسازی جناغی ها و  نصب دوربین های ثبت تخلف در این محل ها و دیگر معابر از حوادث ترافیکی بکاهیم.


وی گفت: در بحث آموزشی نیز قرارگاه کنترل سرعت و تشدید برخورد با تخلفات سرعت و سبقت در دستور کار پلیس راهور تهران بزرگ قرار گرفته است و به صورت جدی تر با رانندگانی که بالای ۵۰ کیلومتر سرعت -بسته به معبر- رانندگی می کنند، برخورد می شود. به طوری که به دنبال اخذ دستور قضایی برای آنان هستیم.


معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲هزار نفر از رانندگان متخلفی که سرعت بالایی داشتند در کلاس های آموزشی قرارگاه سرعت شرکت کرده اند و حدود ۱۴۰۰ راننده ای که سرعت زیاد داشته اند و در کلاس های آموزشی شرکت نکرده اند و یا اگر شرکت کرده دوباره مرتکب این تخلف شده اند بر روی پلاک خودروی آنها ثبت شکایت ثبت شده است.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴
کد خبر: 47020

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =