دلیل قطع بعضی از درختان چیتگر چیست؟

در پی انتشار خبر قطع تعدادی از درختان بوستان جنگلی چیتگر در ماه‌های گذشته و آغاز عملیات حذف فیزیکی این درختان، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ در این باره توضیحاتی داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۲، محمدحسن فصیح با اشاره به آغاز عملیات حذف فیزیکی درختان پارک چیتگر خاطرنشان کرد: با توجه به آلودگی بخشی از عرصه جنگلکاری بوستان جنگلی چیتگر به آفت سوسک پوستخوار، عملیات حذف درختان آلوده و اجرای طرح جایگزینی با گونه‌های مناسب طبق مجوز سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به منظور جلوگیری از گسترش و انتشار این آفت به سایر درختان اجرا می‌شود.

وی افزود: بیماری سوسک پوستخوار که در حدود ۸۰۰ درخت این بوستان را درگیر نموده را می توان تا حدودی به بیماری ایدز در بین انسان ها تشبیه کرد که بواسطه آن، بیماران را محدود و ارتباطشان را با سایر انسانها کمتر می کنند و با توجه به اینکه درختان قابلیت محدودسازی را ندارند؛ حذف فیزیکی آنها تنها راه چاره برای خلاص شدن از دست اینگونه آفت‌ها خواهد بود.

فصیح با بیان اینکه سیر قضایی برای حذف فیزیکی درختان آفت زده در بوستان جنگلی چیتگر انجام شده، یادآور شد: عملیات چکش‌کاری، پلاک‌کوبی و علامت‌گذاری درختان آفت‌زده در این بوستان صورت گرفته و موقعیت جغرافیایی آنها به طور دقیق مشخص شده و با مجوزهایی که از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گرفته شده این عملیات انجام خواهد شد.

وی عنوان کرد: آفت سوسک پوستخوار که یک بیماری غیرقابل درمان و مسری است و به دلیل آنکه این سوسکها همزیستی کاملا مسالمت آمیز با درختان سوزنی برگ مخروطیان داشته و همچنین تغییرات اقلیمی، کم آبی و خشکسالی باعث بوجود آمدن این افت در بین درختان چیتگر شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۲۲ در ادامه اظهار امیدواری کرد که مدیریت شهری منطقه تمام تلاش خود را بکار خواهد گرفت تا با هماهنگی و همکاری کلیه نهادها و دستگاههای مربوطه در راه حفظ و نگهداری این سرمایه کلان اجتماعی در منطقه ۲۲ قدم برداشته و پس از قطع این درختان، درختان جدید جایگزین شوند. درختانی پهن برگ که با شرایط اقلیم منطقه، نوع پوشش گیاهی و نوع گونه‌هایی که در بوستان چیتگر سازگارترند.

انتهای پیام/

۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 47032

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 4 =