قبل از اجرای ترموا باید مطالعات لازم انجام شود

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم مطالعه در مورد طرح‌ها گفت: ما نگفتیم با اجرای تراموا موافق هستیم یا مخالف، فقط بر اجرا با مطالعه تاکید داریم.

به گزارش خبرنگار شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در دویست و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به انتشار خبری مبنی بر ارسال طرح جامع ترافیک و طرح تراموا به شورای عالی ترافیک، اظهار کرد: طرح جامع ریلی پیش از تصویب در شورای عالی ترافیک کشور باید در شورا ارائه شود و امکان سنجی تراموا نیز منوط به تصویب در شورای شهر و شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور است.

وی افزود: انتظار می رفت این لایحه پیش از ارسال به شورای عالی ترافیک، به شورای شهر ارائه می شد و تذکر بنده به شهردار تهران این است که وقتی طرح جامع به شورای عالی ارسال شده معنایی ندارد که بندهای برنامه چهارم توسعه سانسور شود و ارسال نشود.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بررسی این طرح نشان داد که ایرادات اساسی در آن وجود دارد، تصریح کرد: ارسال طرحی که هنوز ایرادات آن رفع نشده و به شورا نیز ارائه نشده، کار پسندیده ای نیست.

وی با تأکید بر اینکه مردم پول خود را به شهرداری می دهند که در فضایی درست هزینه شود، گفت: انتظار داریم به فوریت مطالعات تراموا در شورای شهر تهران ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا با بیان اینکه بعدازظهر فردا-دوشنبه ۴ دیماه- نشستی تخصصی با محوریت اجرای تراموا در کشور در یکی از دانشگاه ها برگزار می شود، خاطرنشان کرد: باید نکات و جزئیات بررسی شود تا بتوان پول را در جایی درست هزینه کرد. ما نگفتیم موافقیم یا مخالف بلکه گفتیم کار بدون مطالعه و دور زدن شورا ممنوع است.

انتهای پیام/

۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 47057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 5 =