محسن هاشمی: صلح مقدس است

شهر: همایش روز جهانی صلح (۲۱سپتامبر) صبح امروز چهارشنبه- دوم مهر- با حضور رئیس و اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران در این مراسم گفت: جنگ، دفاع و صلح کلماتی است که روی لبه چاقو حرکت می کند و اگر رهبران کشورها به آن دقیق نگاه نکنند و مراقب لغت آدمیت نباشند می لغزند و حتی به بهانه دفاع، وارد جنگ می شوند.
او ادامه داد: به همین مناسبت است که فرهیختگانی در سراسر دنیا به این نتیجه رسیدند که روز صلح را ۴۰ سال قبل توسط مجمع سازمان ملل متحد ۲۱ سپتامبر ثبت کردند و تلاش می کنند یک روز هم شده جنگ را در جهان متوقف کنند . البته این مهم همیشه محقق نشده و هر روز شاهد جنگ در دنیا هستیم.
هاشمی گفت: این روز مصادف با حمله ارتش بعث صدام به ایران شده است و به همین دلیل این روز برای ایرانیان اهمیت ویژه ای دارد. این جنگ اثرات بسیاری بر زندگی مردم ایران گذاشت البته تحریفاتی در تاریخ ما صورت گرفته و بعضی جنگ را مقدس می دانند. این جنگ نیست که مقدس است دفاع، مقدس است و مقام معظم رهبری نیز در صحبت های اخیر بر این موضوع تاکید کردند که باید به فکر دفاع بود نه جنگ.
او افزود: در اسلام هم بر این امر تاکید شده است و حتی امیرالمونین بعد از پیروزی در جنگ های یمن و نهروان به دلیل کشته های جنگ غمگین بودند. در کشور ما و در جهان امروزی صلح به عنوان یکی از مقدس ترین کلمات است.
هاشمی بیان کرد: منظور از دفاع، رسیدن به صلح پایدار است و اگر دفاع وجود نداشته باشد همیشه جهان در جنگ خواهد بود. پدیده دفاع باعث می شود خون ریزها سر جای خود بنشینند.
او از همه مردان و زنانی که در دفاع مقدس باعث صلح پایدار برای کشور شدند یاد کرد .
هاشمی همچنین ضمن گلایه از صدا و سیما گفت: در چهلمین سال دفاع مقدس خوانش این دفاع را با سانسور اعلام می کنند و بخشی از تاریخ را نادیده می گیرند. او گفت: یکی از این سانسورها در صدا و سیما و رسانه های رسمی نقش ایت الله هاشمی است که نقش موثری به عنوان فرمانده جنگ در صلح پایدار و دفاع مقدس داشتند. همان طور که رهبری فرمودند باید نگاه به تاریخ کشور بدون تحریف باشد و جوانان را با تاریخ کشور آشنا کنیم.
هاشمی درباره نقش زنان در صلح با اشاره به شرایط کرونا گفت: اگر چه جنگ مردانه است اما در دفاع اگر حضور زنان را نداشته باشیم نمی توانیم به نعمت صلح برسیم. زنان جامعه نقش اساسی برای دفاع مقدس ایفا می کنند و باید نسبت به حضور این گروه از جامعه با دقت رفتار شود که اگر حضور نداشته باشند جنگ خشن مردانه می تواند سال ها ادامه داشته باشد.
در ادامه این مراسم از پوستر و کتاب صلح با حضور اعضای شورا رونمایی شد.

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
کد خبر: 4707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 8 =