تأمین آب فضای سبز پایتخت، تعیین نرخ حق‌النظاره چاه‌ها، رفع مشکلات آبگیری دریاچه چیتگر و تصفیه‌خانه اکباتان

نشست مشترک نماینده وزیر نیرو، معاونت‌های خدمات شهری و هماهنگی و امور مناطق، شرکت فاضلاب استان تهران و شرکت آب منطقه‌ای تهران در خصوص موضوعات مرتبط با تفاهم‌نامه شهرداری تهران و وزارت نیرو و نیز رفع مسائل و مشکلات فی‌مابین برگزار و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، نشست مشترک نماینده وزیر نیرو، معاونت های خدمات شهری و هماهنگی و امور مناطق، شرکت آب و فاضلاب استان تهران با حضور علویان صدر نماینده وزیر نیرو، حسین نظری معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران،عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران، عباسعلی مصرزاده مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران، مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، نجفی سرپرست اداره کل برنامه ریزی و سرمایه انسانی معاونت خدمات شهری، باقری رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حبیبی معاون شرکت آب منطقه ای تهران، اصغری مدیرعامل شرکت تأمین و تصفیه آب و فاضلاب تهران، معاونین خدمات شهری مناطق ۵ و ۲۲ و مدیران و مشاورین این حوزه با محوریت موضوعات مرتبط با تفاهم‌نامه شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده، تعیین نرخ حق النظاره چاه های مجاز، موانع و مشکلات آبگیری دریاچه چیتگر، موانع و مشکلات موجود در خصوص تصفیه خانه اکباتان و... عصر دیروز ۲ دی ماه در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در این نشست با اشاره به تفاهم‌نامه شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده، گفت: جلسات بسیاری مابین وزارت نیرو و شهرداری تهران برگزار شد و در نهایت این تفاهم نامه به امضای وزیر نیرو و شهردار تهران رسید.

نظری در ادامه بر تعاملات و همکاری های دو جانبه تاکید کرد و گفت: با توجه به کمبود آب در کشور و در جهت حفظ و استفاده بهینه از ذخایر ملی و نیز تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده ضروری است در جهت انجام مفاد تفاهم نامه تسریع شود.

وی همچنین در خصوص چگونگی تعیین نرخ حق النظاره چاه های مجاز جهت آبیاری فضای سبز شهر تهران موضوعاتی را مطرح کرد و مقرر شد که پس از انجام کارشناسی های لازم میزان بدهی و یا طلبکاری شهرداری تهران و شرکت آب منطقه ای تهران محاسبه و پرداخت شود.

علویان صدر نماینده وزیر نیرو نیز در این نشست ضمن تقدیر از تعامل و همکاری های سازنده شهرداری تهران با وزارت نیرو در خصوص حل موضوعات مشترک تاکید کرد و گفت: انشالله با همدلی و تشریک مساعی تمامی موضوعات مشترک حل و فصل خواهد شد و در این راستا باید کارگروهی تشکیل شود تا به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش بارندگی ها و نیز بحران آب گفت: تامین آب فضای سبز شهر تهران مشکل همه است و باید در جهت رفع این مشکل اقدامات و چاره اندیشی های لازم صورت گیرد.

مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران نیز در این جلسه به ارائه گزارشی در خصوص وضعیت آبیاری فضای سبز شهر تهران، وضعیت چاه ها، کمبودها و مشکلات موجود،اقدامات این سازمان با توجه به کمبود آب به عنوان یک موضوع مهم ملی پرداخت و انتظارات و خواسته های خود را مطرح کرد.

عباس شعبانی معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این جلسه از تشکیل کارگروه آب و فاضلاب در این معاونت خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه برای تعیین نرخ پساب برگزار شده است و انشالله با مودت و همدلی موضوعات مطرح در این جلسه حل و فصل خواهد شد و به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

گفتنی است در این نشست در خصوص موضوعاتی چون تفاهم نامه شهرداری تهران و وزارت نیرو در راستای تأمین نیازهای آبی فضای سبز پایتخت از طریق پساب تصفیه شده، چگونگی برداشت از آب چاه های مجاز و تعیین نرخ حق النظاره چاه های مجاز، ترمیم بخش آبدهی چاه های مجاز و مستند نگاری و نصب تجهیزات هوشمند بر روی چاه های بدون پروانه، صدور مجوز برای چاه های بدون پروانه، محاسبه حق النظاره چاه ها براساس کنتورهای هوشمند نصب شده، موانع و مشکلات آبگیری دریاچه چیتگر، رفع موانع و مشکلات موجود در خصوص تصفیه خانه اکباتان جهت استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز منطقه ۵ و... مطرح و در خصوص موضوعات فوق بحث و تبادل نظر شد.

همچنین در این جلسه مقرر شد کارگروهی برای تعیین و محاسبه نرخ بدهی و طلبکاری شهرداری تهران و شرکت آب منطقه ای تهران تشکیل شود.

انتهای پیام/

۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
کد خبر: 47080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =