دوره آموزشی گام یک اقدام رو به جلو در عرصه تصمیم گیری برای حل مسائل کشور است

دوره آموزشی ۶روزه گام ( گفتگوی اندیشه محور) که در باغ نگارستان، مجلس شورای اسلامی و پردیس سینمایی ملت با حضور ۴۰ دختر نوجوان ۱۵ تا ۱۷ ساله تهرانی، به پایان رسید.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل امورزنان و خانواده شهرداری تهران، هدف از برگزاری این دوره آموزشی، آشنایی دانش‌آموزان با قانون و قانون‎گذاری در مدیریت شهری بود که با توجه به محتوای این دوره، دانش آموزان رشته علوم انسانی و شهرداران مدارس در اولویت قرار داشتند.

ضرورت مهارت‌آموزی برای دختران نوجوان

مدیرکل امور زنان و خانواده شهرداری تهران در آیین اختتامیه این رویداد با اشاره به ضرورت مهارت‎آموزی برای دختران اظهارکرد: در دوره آموزشی «گام» دانش‌آموزان در کارگاه‎هایی با مهارت‌های جستجو، شنیدن فعال، احترام متقابل، به تعلیق درآوردن قضاوت‌ها، داشتن ذهن باز و آمادگی پذیرش نظرهای دیگران، آشنا شدند.

مریم اردبیلی با بیان اینکه با توجه به اهمیت جستجو در منابع میان نوجوانان، به آنها مفاهیمی چون سواد اطلاعاتی، دسته‌بندی اطلاعات، ساخت شبکه‌ مفهومی، گزیده‌نگاری، فیش‌نویسی، چگونگی فرآیند جستجوی کارآمد در وبسایت‎ها، کتاب‌ها و منابع دیجیتال و غیردیجیتال در حوزه‌ علوم انسانی نیز طی کارگاهی تعاملی، آموزش داده شد ادامه داد: در این کارگاه با همراهی اساتید و تسهیل‌گران، دختران نوجوان در نقش قانون‌گذارِ شهر و عضوی از شورای شهر، مشغول تدوین قوانینی برای پایتخت شدند و سپس، قوانین تدوین شده را در دو نوبت با حضور در صحن مجلس به صورت نمادین ، با یک‌دیگر به اشتراک گذاشته و آن‌ها را نقد و بررسی کردند.

وی بااشاره به برگزاری این رویداد در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: در این رویداد داوران حاضر براساس معیارهای از پیش ‌تعیین‌شده، ضمن سنجش استدلال شرکت‌کنندگان، جذابیت ارائه، توانایی انتقال مطلب، اعتماد به نفس، قاطعیت در گفتار، نقد سازنده و مرتبط ، به داوری قوانین ارائه شده پرداختند.

گام؛ یک تمرین خوب دخترانه برای حل مسائل اساسی شهر

فاطمه قاسم‌پور رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی «گام» با اشاره به برگزاری این رویداد اظهارکرد: تعدادی ازدانش آموزان دخترشهر تهران طی سه هفته موفق شدند تا مسائل اساسی شهر را شناسایی کرده و راهبردهای قانونی پیشنهادی را نیز برای حل مسائل اساسی که شناخته بودند ارائه دهند.

وی با اشاره به تاثیرگذاری این دوره آموزشی در حل مسائل شهری افزود: این اقدام به جهت جمع سپاری و رویکرد حکمرانی، استفاده از نگاه و رویکرد همه ذی نفعان درحل مسائل اساسی، یک اقدام رو به جلو درعرصه تصمیم گیری برای حل مسائل کشوراست.

 رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این رویداد یک تمرین خوب برای  دختران نوجوان بود تا بتوانند مسائل را بشناسند، راهبرد ارائه دهند و با نحوه تصمیم گیری درمسایل مختلف کشور، آشنا شوند.

شهرداری حضور دانش آموزان را جهت حل مسائل شهری در دستور کار قرار داد

الهه عطایی مشاور زنان و خانواده رئیس مجلس شورای اسلامی نیز ضمن در اختتامیه این رویداد اظهارکرد: از اینکه شهرداری تهران و اداره کل امور زنان و خانواده شهرداری تهران، دختران دانش آموز را به عنوان یکی از مهم‌ترین و جدی ترین مخاطبانش -که سرمایه‌های مهم این کشورهستند- در دستور برنامه های خود قرار داده است، بسیار خوشحال هستم.

وی با بیان لزوم استمرار برگزاری چنین برنامه هایی جهت حضور دانش آموزان در حل مسائل شهری افزود: اجرای این برنامه از نشاط ، شور و امید، سرشار بود. قطعا برگزاری این برنامه سبب افزایش توانمندی دانش آموزان خواهد شد. امید داریم با تداوم این قبیل برنامه‌ها، نسلی پرازامید، نشاط و توانمندی را برای کشورعزیزمان تربیت کنیم.

انتهای پیام/

۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۷
کد خبر: 47152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =