۱۳هزار فایرهیدرانت‌ جدید در پایتخت نصب می‌شود

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه تهران ۱۱هزار و ۹۶ شیر فایرهیدرانت دارد، گفت: پایتخت به ۱۳هزار فایرهیدرانت دیگر نیاز دارد.

کامران عبدولی، معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهر با بیان اینکه هدف گذاری ما داشتن ۲۴هزار فایرهیدرانت در شهر است، اظهار کرد: در حال حاضر تهران ۱۱هزار و ۹۶ شیر فایرهیدرانت دارد که به ۱۳ هزار فایرهیدرانت دیگر نیاز داریم.

وی افزود: در مورد شیرهای فایر هیدرانت در سال های گذشته اتفاقات خوبی در شهر تهران رخ داده است و خوشبختانه با همکاری سازمان آبفا در موقعیت خوبی قرار داریم.

معاون پیشگیری سازمان آتش‌نشانی ادامه داد: محل جانمایی در حدود ۱۳هزار فایر هیدرانت دیگر هم که به آن احتیاج داریم، مشخص شده است و به سازمان آبفا هم لیست را ارائه کرده ایم که با همکاری شهرداری های مناطق نصب خواهد شد.

وی در توضیح بیشتر افزود: فایرهیدرانت نوعی سیستم اطفا حریق است که در مکان‌های مختلف نصب می‌شود تا در مواقع آتش سوزی ماموران سازمان آتش نشانی شیلنگ خود را به منظور شارژ آب به دریچه شیر اصلی آتش نشانی وصل کنند. این شیرها به عنوان اجزای مهم در سیستم‌های آب‌پاش برای کنترل و انتقال آب به مناطق مختلف جهت اطفاء حریق مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عبدولی تاکید کرد: این شیرها به دلیل قابلیت باز و بسته شدن سریع و کارآیی در شرایط اضطراری، جزو تجهیزات حیاتی در حفاظت در برابر حریق محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
کد خبر: 47230

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 14 =