ابتکار: تحریم‌های امریکا علیه مردم ایران ضد صلح است

شهر: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: تنها جنگ صلح را زیر سوال نمی برد تحریم هایی که امروز مشکلات زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده اقدام ضد صلح است و مردم ایران با تلاش در مقابل این اقدامات ایستادگی کردند.

به گزارش خبرنگار شهر، معصومه ابتکار، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور به صورت ویدئو کنفرانس در مراسم روز جهانی صلح که صبح امروز- چهارشنبه دوم مهر- در ساختمان شورای شهر برگزار شد، گفت: در دنیای امروز در مورد صلح خیلی صحبت می شود اما متاسفانه هر چه این آرزو برای بشر قوی تر شده به دلایلی از صلح فاصله گرفتیم.
او ادامه داد: خیلی از جنگ ها به بهانه صلح به راه افتاد و خیلی از حرکت ها که به بهانه مبارزه با تروریسم از سوی امریکا انجام شد به جنگ دامن زد.
ابتکار گفت: اینکه چطور مشارکت مردم بویژه زنان و دختران را در فرآیندهایی مثل صلح تثبیت کنیم مهم است. امروز صحبت از صلح در معامله قرن که آمریکا دنبال می کند وجود دارد اما مشخص است این برنامه با هدف صلح عادلانه نیست بلکه مناسبات سیاسی به نفع امنیت و پایداری شرایط برای رژیم اشغالگر قدس است.
تلاش های امریکا برای پیشبرد یکجانبه گرایی است و سعی می کند خود را یک طرفه به عنوان قدرت در مناسبات اقتصادی و جهانی با چین، ایران و کشورهای دیگر قرار دهد و سازو کارهای شورای امنیت و سازمان ملل را زیر سوال می برد. 
او ادامه داد: این اقدامات برای صلح و امنیت خاصیت و نفعی ندارد و رویکرد یکجانبه گرایی اسیب زیادی به مناسبات بین المللی و مردم جهان خواهد داشت کما اینکه سیاست های امریکا در دنیا این عوارض را داشته است.
معاون رییس جمهور گفت: تنها جنگ صلح را زیر سوال نمی برد تحریم هایی که امروز مشکلات زیادی برای مردم ایران ایجاد کرده اقدام ضد صلح است. مردم ایران با تلاش در مقابل این اقدامات ایستادگی کردند و با امید در برابر این اقدامات تلاش می کنند.
او ادامه داد: برای صلح پایدار باید از خانواده شروع کنیم. خانواده مهم ترین نهاد برای پیشبرد بشر است. اگر در خانواده صلح را نهادینه کنیم و مفاهیم لازم برای گفتگو و روابط توام با آرامش و مفاهمه ایجاد کنیم به جامعه  توسعه می دهیم. طرح گفتگوی خانواده با این هدف در بیش از ۶۰ شهر در حال اجراست که مهارت های حل اختلاف و گفتگو را آموزش می دهد.
ابتکار گفت: طرح گفتگوی بین نسلی که موضوع پیوند برقرار کردن بین نسل های مختلف است موضوع مهمی است که می تواند به صلح و سازش در خانواده کمک کند. این طرح ها از سوی سازمان های مردم نهاد و وزارت آموزش و پرورش پیش می بریم. 
او گفت: مردم ایران در تاریخ و تمدن عظیم خود صلح و دوستی را همواره با عدالت و عزت نفس حفظ کردند. در دوران معاصر کشوری بودیم که طرح گفتگوی تمدن ها و جهان عاری از خشونت را به سازمان ملل ارایه کردیم که باعث تحول بزرگی در جهان شد و امیدوارم بتوانیم به پیشبرد صلح عادلانه برای همه شهروندان کمک کنیم.

۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۵
کد خبر: 4727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 1 =