سرمایه‌گذاری و مشارکت برای اجرای تله‌کابین از بوستان آبشار تا چیتگر

شهردار منطقه ۲۲ از پیشنهاد پروژه سرمایه‌گذاری از شمال بوستان آبشار تهران به بوستان جنگلی چیتگر با استفاده از تله‌کابین توسط شرکت ایرانی و مشارکت شرکت عمانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست مشترک شهردار منطقه۲۲ و مدیران شهری این منطقه به منظور انجام رایزنی های لازم و نحوه تعامل در خصوص اجرای مراحل مطالعاتی، پیاده سازی و اجرایی شدن مجموعه تفریحی-گردشگری از آبشار تهران تا بوستان جنگلی چیتگر با مدیران شرکت سرمایه گذاری و مشاور طرح در ساختمان شهرداری منطقه ۲۲ برگزار شد.

طبق مطالعات اولیه طرح، قرار است این پروژه تفریحی گردشگری با ۶ ایستگاه و جانمایی ۱۶ دکل و با گذر از آسمان دریاچه شهدای خلیج فارس، آبشار تهران را به بوستان جنگلی چیتگر متصل کند. اختلاف تراز کلی خط ۴۱۰ متر و طول آن ۱۰ هزار و ۲۰۰ متر است و کابین های ۸ تا ۱۰ نفره تعبیه شده با سرعتی بالغ بر ۴ تا ۶ متر بر ثانیه گردشگران را از مبدا به مقصد جابه جا خواهد کرد و هر ایستگاه شامل مجموعه های مختلف خدماتی و گردشگری برای گردشگران خواهد بود.

مسعود نصرتی شهردار منطقه ۲۲ در این جلسه در سخنانی با اشاره به وجود ظرفیت‌های عظیم منطقه ۲۲ در برخورداری از پروژه های کلان مقیاس، خاطرنشان کرد: این پروژه با توجه به اینکه یک ابرپروژه ارزشمند ملی و فراملی به شمار می رود و به دلیل ایجاد پیوست های فرهنگی اجتماعی در این منطقه، می تواند نقش مهمی به عنوان پروژه ای پیشرو در حوزه هوای پاک و زندگی سالم ایفا کند و با تدابیر مدیریت شهری تهران به پروژه ای ماندگار در شهر تبدیل شود.

وی با اشاره به اهداف پیاده سازی طرح در منطقه ۲۲ افزود: بهره گیری از توان و ظرفیت توانمندان داخلی و خارجی در ساخت و اجرای پروژه، ایجاد بستر مارکتینگ بین المللی و فرصت های تبلیغاتی، برگزاری رویدادهای بزرگ ملل در این پروژه مباحثی است که در مطالعات اولیه این طرح به آن پرداخته شده تا با پیاده سازی و اجرای طرح در محدوده شهری و حریم منطقه و به دنبال آن جذب گردشگران داخلی و خارجی گامی در جهت رونق هر چه بیشتر گردشگری منطقه و شهر تهران برداشته شود.

نصرتی اذعان کرد: در منطقه ۲۲ طی سال های گذشته پروژه های مختلفی بارگذاری و تعریف شده که در برخی موارد به دلیل عدم وجود پیوست های شهری و اجتماعی، این پروژه ها همدیگر را تحت الشعاع قرار می دهند. مجموعه مدیریت شهری منطقه تلاش خواهد کرد تا با پیاده سازی پروژه های جدید، هم افزایی پروژه های بارگذاری شده در این منطقه را افزایش و با گسترش ظرفیت شبکه حمل و نقل ریلی در آینده در شهر تهران در جابجایی شهروندان، قابلیت بهره برداری از این پروژه و سایر پروژه های همجوار آن در منطقه افزایش پیدا نماید.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه بارگذاری این پروژه یک فرصت طلایی در جهت افزایش اشتغال زایی و رونق اقتصادی در منطقه و باعث کاهش سفرهای برون شهری خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه طرح موضوع از ماه‌های گذشته اتفاق افتاده و در این خصوص موافقت شهردار تهران برای انجام تشریفات اخذ شده در بارگذاری این پروژه مشارکتی تلاش خواهد شد تا با بهره گیری از ظرفیت های داخلی بصورت واقع‌بینانه منافع حقوق عمومی و همچنین شرکت خصوصی تامین و با یک نگاه کارشناسانه مسائل حقوقی پروژه بررسی و کارهای مقدماتی و مطالعاتی آن با دقت هر چه تمام تر انجام شود تا در نهایت با نقطه‌یابی، جانمایی و پیاده سازی طرح بارگذاری های موفق‌تری در این خصوص انجام شود.

انتهای پیام/

۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶
کد خبر: 47271

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =