ویژه‌برنامه قطار دانایی در مدارس شهر تهران برگزار می‌شود

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه از اجرای ویژه‌برنامه قطار دانایی در مدارس شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، سید محمد نقیب گفت: طرح فرهنگی و آموزشی قطار دانایی با هدف انتقال مفاهیم و آموزش‌های شهروندی به کودکان و فرهنگ استفاده از مترو، مزیت‌های استفاده از حمل و نقل عمومی در جهت کاهش آلودگی هوا، آشنا سازی دانش آموزان با فرهنگ شهروندی به منظور استفاده مطلوب از مترو، شناخت علائم و نشانه‌ها با حضور کارشناسان آموزش دیده در خصوص آموزش شهروندی در مدارس مقطع ابتدایی در سطح شهر تهران برگزار می‌شود.

 وی افزود: در این طرح مربیان مسلط به انتقال آموزه‌های فرهنگ‌ساز در حوزه مترو با حضور در کلاس‌های درسی دانش‌آموزان مقطع ابتدایی یک زنگ درسی را به نام زنگ مترو رقم می‌زنند و نکات ایمنی و نحوه استفاده صحیح از مترو مانند استفاده از پله برقی، رعایت حریم ریلی، رعایت حق تقدم و احترام به سالمندان و افراد ناتوان و همچنین نحوه مراقبت از اموال عمومی را به آنان آموزش می‌دهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری راه آهن شهری تهران و حومه تصریح کرد: طرح قطار دانایی روزهای چهارشنبه هر هفته در یکی از مدارس شهر تهران برگزار می‌گردد.

گفتنی است برنامه فرهنگی و آموزشی "قطار دانایی" چهارشنبه ۶ دی ماه ۱۴۰۲ در دبستان پسرانه امت تهرانپارس برگزار شد.

انتهای پیام/

۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
کد خبر: 47300

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =