بهره‌برداری از شهربانوی منطقه ۹؛ پروژه ای که خواست شهروندان در طرح «من شهردارم یک» بود

شهردار منطقه۹ با پرداختن به بهره‌برداری از مجموعه شهربانو در این منطقه گفت: این پروژه که نتیجه خواست شهروندان در طرح «من شهردارم یک» است، به دلیل عدم نگهداری مناسب بیش از ۴ سال و در دوره مدیریت پیشین شهر تعطیل بود.

به گزارش خبرنگار شهر، آیین افتتاحیه پروژه های توسعه و بهسازی زیرساخت های کارآفرینی، تفریحی، توانمندسازی و فراغتی بانوان شهر تهران، امروز - چهارشنبه ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲- با حضور شهردار تهران و جمعی از مدیران شهری در هشتاد و نهمین پویش امید و افتخار در منطقه ۹ برگزار شد.
محمدرحیم مرتضوی، شهردار منطقه ۹ در ابتدای این مراسم اظهار کرد: امروز شاهد برگزاری سومین پویش امید و افتخار در منطقه ۹ هستیم که افتتاح پروژه توسعه، بهسازی و بازسازی مجموعه شهربانوی منطقه را داریم که از خواسته های مردم در طرح «من شهردارم یک» بود.
 
وی افزود: این مجموعه در سال ۱۳۸۹ ساخته شده بود اما بعد از ۹ سال به دلیل عدم نگهداری مناسب تعطیل شد. بیش از ۴ سال و در دوره مدیریت پیشین شهر تعطیل بود. سال‌های شیوع کرونا زمان مناسبی برای توسعه و بازسازی و بهسازی آن بود اما این اقدامات انجام نشد تا ما میراث دار کارهای انجام نشده باشیم.
مرتضوی ادامه داد: اقدام و ابتکار در خصوص طرح «من شهردارم» که نمونه بارز دموکراسی و مشارکت مردم در سرنوشت امور و عدم تمرکز و مدیریت محلی است، در تمام دنیا بی نظیر است. در این دوره از مدیریت شهری مردم با حضور و مشارکت خود درباره پروژه ها نظر می دهند و خواسته های مردم در بودجه سالانه شهرداری گنجانده و پروژه ها در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

شهردار منطقه ۹ اضافه کرد: پس از ۴ سال بودجه ای برای مجموعه تعطیل شده شهربانو در منطقه قرار دادیم و طی ماه های گذشته با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان در دو بخش ابنیه و تاسیسات بازسازی شد. به طوری که هم اکنون مجموعه ای در دو بخش فرهنگی و ورزشی شکل گرفته است.

وی گفت: با فعال شدن این مجموعه برای ۷۰ نفر از بانوان به صورت مستقیم و برای ۳۰ نفر از بانوان نیز به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد می شود و این مجموعه باعث توسعه سرانه فرهنگی و ورزشی منطقه خواهد شد.
مرتضوی در پایان یادآور شد: شهرداری منطقه ۹ حدود ۶۲۰ پرسنل دارد که ۲۰۹ نفر آنها از بانوان هستند و ۲۰ نفر از بانوان، پست های مدیریتی دارند که نشان از نگاه و حضور فعال بانوان در عرصه های مدیریتی شهرداری تهران است.
انتهای پیام/
۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۲
کد خبر: 47573

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =